نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مناظره

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: آقای رئیس جمهور هم که با دیدگاه اعتدال گرایانه به مسائل نگاه می کنند قائل هستند که بیگانگان در مسائل داخلی کشور و فتنه 88 دخالت کردند.



کاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» با اشاره به حماسه 9 دی تصریح کرد: روزهای قبل شاهد بودیم که جناب آقای رئیس جمهور در جلسه هیات دولت 9 دی را حماسه مردمی دانستند و اظهار کردند که 9 دی پاسخ مردم به دخالت بیگانگان در مسائل داخلی کشور بود. این دیدگاه از نگاه کسی که با دیدی اعتدال گرایانه به حوادث می نگرد جالب است. این به آن معنی است که معتدل ترین افراد هم قائل هستند که بیگانگان در فتنه 88 دخالت داشتند.
 
وی افزود: این مداخله از جایی شکل گرفت که 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیش از دو سوم آرا انتخاب شد و این می توانست مظهر قدرت نظام در سطح جهان شود اما عده ای این حماسه و اقتدار ملی  را با دروغ تقلب و اردوکشی خیابانی به چالش کشیدند و شاهد بودیم که بلافاصله اوباما و اتحادیه اروپا وارد صحنه شدند و در مسائل داخلی دخالت کردند.
 
عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جرائم سران فتنه اظهار داشت: اولین گناه سران فتنه به تعبیر جناب آقای رئیس جمهور این بود که پای بیگانگان را در مسائل داخلی باز کردند. دومین گناه و معصیتی که می توانیم برای سران فتنه قائل باشیم هتک آبروی نظام در قبال ملت های جهان بود در واقع اینها آبروی نظام را بردند. سومین نکته این است که بین مردم و نظام ایجاد آشوبگری کردند و همچنین قصد جدا سازی جمهوریت نظام و اسلامیت آن را داشتند به طوری که شاهد بودیم در عاشورای 88 شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه دادند و با شعارهایی از قبیل جمهوری ایرانی قصد حذف اسلام را داشتند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: جرم دیگری که متوجه سران فتنه است اغتشاش و آشوبگری و به کشتن دادن ده ها نفر بود. وقتی یک نفر با سلاح سرد مثل چاقو وارد اجتماع می شود و مردم را بترساند محارب است دیگر چه برسد به اینکه کسی بخواهد مردم را به شورش و کشتار دعوت کند. البته باید دانست که مردم ما فریب این محاربان را نخوردند و منافقان و مخالفین نظام به دعوت سران فتنه وارد خیابان ها شدند. همچنین جرم دیگر سران فتنه این بود که به قانون تمکین نکردند و یک آنارشیسم سیاسی را بنیان گذاشتند.
 
انبارلویی در خصوص محاکمه سران فتنه گفت: آنچه نظام تا کنون در مقابل سران فتنه از خود نشان داده است اقدامات تامینی و امنیتی بوده اما شاهد بودیم که اقدامات حقوقی را برای برخی فتنه گران صورت داد. ما از اول گفته بودیم که فتنه منشا خارجی دارد مثلا همین اخیرا که هیات اروپایی وارد ایران شد و در سفارت یونان با یکی از محکومین دیدار کردند و یک جایزه 200 میلیونی به این خانم دادند. این نشان از این دارد که این خانم که حتی روسری هم بر سرنداشت وطن خود را به پول فروخته و هیچ قیدی به مبانی اسلامی نظام ندارد. این همان خانمی است که آقای خاتمی بعد از آزاد شدن وی با او دیدار کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی