نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

(18 فروردین 95)

حوزه فرهنگ همچنان مظلوم‌ترین حوزه در برنامه‌های توسعه کشور است. فرهنگ در مختصات برنامه توسعه جمهوری اسلامی به عنوان یک کشتزار بزرگ، بخش «دیمی» محسوب می‌شود که به آبیاری نیازی ندارد و فقط منتظر بارش‌های الهی است.محرم، صفر و رمضان فصل بارش‌های الهی در سرزمین‌های وسیع و خشک فرهنگ کشور است که توانسته است روح معنویت اسلامی ـ ایرانی را در کشور کهنسال ما حفظ کند. ایران ریشه در اعماق فرهنگ بشری دارد و سهم عظیمی در بازتولید تمدن بشری ایفا می‌کند.

(14 فروردین 95)
امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام نهادند. سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اواخر دولت دهم ابلاغ شد و اگر قرار بود اقدام و عملی درباره آن صورت بگیرد باید در برنامه و بودجه‌های سال‌های 92 و 93 و 94 و نیز 95 خطوط علمی و عملی آن ظاهر شود. اما این طور نشد! چرا؟ باید دید موانع علمی و عملی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چیست؟ که در زیر به پاره‌ای از آنها اشاره می‌شود؛
(27 اسفند 94)
دوستان! وقت گل آن به که به عشرت کوشیم سخن پیر مغان است، به جان بنیوشیم! خوش هوایی است فرحبخش! خدایا بفرست نازنینی که به رویش می گلگون نوشیم "وقت گل" فرا رسیده، کافی است "گل وقت" را دریابیم. به راستی خوش‌تر از عیش و صحبت باغ و بهار چیست؟ فرصت‌ها چون برق و باد می‌گذرد. گوهر وقت امانت بزرگی در دست ماست. قدر آن را باید بدانیم.