نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

(25 شهریور 97)

مقام معظم رهبری در دیدار  اعضای مجلس خبرگان با اشاره به جنگ روانی دشمن علیه ملت ایران فرمودند: «کشور در حال پیشرفت است. این موضوع رجزخوانی نیست، با اطلاع دقیق می‌گوییم پیشرفت‌های خوبی رخ داده است.» و نیز فرمودند: «هدف دشمن در جنگ رسانه‌ای ایجاد اضطراب، یأس و بدبینی در مردم است.» ملت ایران به زودی چهل سالگی پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرد. دشمنان قسم خورده نظام هم‌قسم شده اند این کار صورت نگیرد. آنها با راه‌اندازی یک جنگ عظیم و پیچیده روانی مرتب القاء می‌کنند انقلاب اسلامی رو به افول و کشور در حال فروپاشی است. شاهراه‌های اطلاعاتی و ارتباطی جدید به ویژه در حوزه مجازی امکانات وسیعی را در اختیار دشمنان انقلاب قرار داده تا آنها هر یک در شیپور این جنگ، صداهای عجیب و غریب درآورند. این در حالی است که مجامع بین المللی تحت کنترل آنها از قدرت فزاینده ملت ایران و مهار این قدرت سخن می‌گویند. آنها مرتب از فروپاشی و اضمحلال ایران حرف می‌زنند. اگر این قصه فروپاشی صحت دارد پس آمریکا و اروپا و نوچه آنها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی چرا تمام قد در برابر ایران صف آرایی کرده و ایستاده‌اند؟ اگر قدرت ایران در حال فروپاشی است چرا رفتند  5 قدرت جهانی را فریب دادند و گفتند برویم به اسم جامعه جهانی، قدرت هسته‌ای ایران را مهار کنیم؟ آنها در محافل استراتژیک خود با افسوس یاد می‌کنند؛ چرا باید ایران امروز در شمار 8 قدرت برتر جهان باشد؟ آنها می‌گویند چرا  ایران در صنعت هوایی بین 147 کشور رتبه دهم را دارد؟ چرا ششمین کشور در تولید فناوری‌های نوین نانو  است؟ 

(21 شهریور 97)
رهبر معظم انقلاب در اول فروردین سال 93 در حرم رضوی فرمودند؛ «اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی و مردم بنیاد است و با اراده، سرمایه و حضور مردم تحقق پیدا می کند.»  گاهی در سیما با کارآفرینان بزرگی در عرصه کشاورزی، دامپروری، صنعت و خدمات گفت‌وگو می‌شود که بیان کننده نوعی نبوغ ایرانی در عرصه اقتصاد و جنگ اقتصادی با دشمن است. آنها از هیچ شروع کرده و به همه چیز رسیده ‌اند و هر کدام یک گوشه کار تولید را گرفته ‌اند و افتخار کشور هستند. مردم پیام رهبری را گرفته‌اند و دارند در عرصه اقتصاد مقاومتی کار می‌کنند. آمارها در باره کسانی که بار تولید ناخالص ملی را به دوش می‌کشند امیدوار کننده است. به همین دلیل با تحکیم زیرساخت‌های تولید در کشور، بازار کشور هیچ وقت از کالا و خدمات خالی نبوده است. بر حسب آنچه که آمار و کارشناسان می‌گویند بیش از 60 درصد تولید ناخالص ملی اصلاً به واردات متکی نیست و درون زاست. کار در این حوزه هر روز بیشتر به سمت و سویی با یک روحیه جهادی به پیش می‌رود. اینکه رهبری معظم انقلاب در دیدار با خبرگان فرمودند: «کشور در حال پیشرفت است، این رجزخوانی نیست»، یک واقعیت ملموس است. امروز مسئولین، کشور را با یک جمعیت 80 میلیونی اداره می‌کنند، حال آنکه جمعیت کشور در آغاز انقلاب 30 میلیون نفر بود.

(15 شهریور 97)

وفق اصل 67 قانون اساسی، نمایندگان سوگند یاد کرده‌اند؛
1- پاسدار حریم اسلام باشند
2- نگهبان دستاوردها و مبانی انقلاب باشند
3- امانت و تقوا را رعایت کنند
4- به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشند
5- از قانون اساسی دفاع کنند
6- در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مد نظر داشته باشند.
نطق‌های اخیر سه تن از نمایندگان با سوگندی که یاد کرده‌اند مغایرت دارد. برخی  نمایندگان در نطق‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرهای خود ادب و آداب سوگند نمایندگی را رعایت نمی‌کنند. 

(11 شهریور 97)

حزب اصلاح ‌طلب کارگزاران با انتشار بیانیه ‌ای در هفته دولت با بیان اینکه به دنبال نقد استراتژیک دولت روحانی هستیم، از دولت مورد حمایت خود با عناوین "دولتی سرگشته" و "فاقد استراتژی اقتصادی و گفتمان اقتصادی" یاد کرده است. در این بیانیه تاکید شده روحانی نباید "اهمال دولت" را در مورد سیاست‌های ارزی نادیده بگیرد. سمت‌وسوی نقد بیانیه متوجه سازمان برنامه و بودجه و آقای نوبخت است. دراین بیانیه تاکید شده است:
 - اصرار بر حفظ رئیس‌سازمان برنامه و بودجه مانع اصلاح ساز و کار اقتصادی شد.
- ما به جد معتقدیم سازمان برنامه و بودجه مغز متفکر اقتصادی دولت است و به همین علت برای اصلاح عملکرد دولت نیازمند به تغییر در این مدیریت و تنظیم دو نهاد دولتی دیگر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و نیز وزارتخانه‌های دیگر مانند وزارت صمت با این سازمان هستیم.

(7 شهریور 97)

ترامپ وقتی برجام را پاره کرد، امیدوار بود در داخل بگومگوی سیاسی آن ‌طور بالا بگیرد که یک دو قطبی پدید آید. دشمنان به ویژه منافقین در انتظار فضایی در کشور هستند که آیین گفت‌وگو در درون نظام به مسیری منحرف شود تا سرویس ‌های جاسوسی دشمن بتوانند در درون شکاف موجود اوضاع را به هم بریزند. آنها در دی ماه گذشته گمانه خود را در مورد شکاف در درون تست کردند و در چند شهر به خیابان ‌ها آمدند. همین تست را در اواسط مرداد امسال انجام دادند و نتیجه‌ ای نگرفتند. دشمن از اینکه بتواند در درون، رخنه ‌ای برای آشوب داشته باشد، ناامید است. آنچه دیروز در جریان سوال از رئیس‌ جمهور در مجلس اتفاق افتاد پدیده میمون و مبارکی بود که می ‌تواند نمادی از ادب گفت‌وگو در درون نظام باشد. نمایندگان سؤال کننده صریح، شفاف، روشن و بی ‌پرده سخن گفتند و سؤالات خود را بدون سانسور اما در کمال ادب و نزاکت سیاسی طرح کردند. به طوری ‌که رئیس‌ جمهور اعتراف کرد این سؤالات، سؤالات مردم نیز هست. 

(5 شهریور 97)
رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار رئیس‌ جمهور و هیئت دولت به مناسبت هفته دولت، 12 توصیه مهم را به شرح زیر مطرح کردند؛ 1- نیت الهی برای خدمت به مردم و انس با قرآن و دعا داشته باشید.
2- روحیه جهادی و تلاش مضاعف و خستگی ‌ناپذیر و بدون چشمداشت را فراموش نکنید.
3- ارتباط نزدیک با مردم به منظور درک بهتر، برقرار کنید.
4- تحمل شنیدن صدای مردم را داشته باشید.
5- از اشرافی‌ گری  پرهیز کنید.
6- در انتخاب همکاران، کارآمدی، انقلابی بودن و پرکاری و تدین را در نظر بگیرید.
7- بر زیر مجموعه خود نظارت و کارها را پی گیری کنید.