نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

(28 فروردین 98)
کثیف‌تر از آمریکایی‌ها خودشان هستند و حقه‌بازتر از اروپایی‌ها همین احمق‌هایی هستند که در کاخ سفید جمع شده‌اند. بیش از دو دهه است در بوق‌های جهان می‌دمند که دولت ایران می‌خواهد بمب اتمی بسازد در حالی‌که خودشان بر انبوهی از زرادخانه های اتمی و هسته‌ای تکیه زده‌اند. به این بهانه انواع تحریم‌ها را به ملت ایران تحمیل کرده‌اند و ادعا دارند در صف اول حمایت از حقوق بشر هم قرار دارند. 2 سال ملت ایران را پشت میز مذاکره معطل کردند، به توافق رسیدند اما فردای آن روز زیر همه چیز زدند. ما را تحریم بانکی کردند گفتیم چرا؟ گفتند؛ برای اینکه می‌خواهید بمب بسازید، در برجام تضمین دادیم اینها  خیالات است ایران هرگز به فکر ساختن بمب اتمی نیست.

(26 فروردین 98)

اقتدار و امنیت ملی طی 40 سال گذشته نشان می‌دهد یک نظام پاک و مردم سالار در ایران اسلامی مستقر است. این اقتدار برگ برنده ما در مصاف با دشمنان اسلام و ایران است. سپاه که اکنون مورد حقد، کینه و خصومت پایان ناپذیر استکبار جهانی و به‌ویژه آمریکاست در صف اول خط تولید افزایش قدرت ملی ایستاده است. سپاه در جایگاه اصلی خود که قانون اساسی تعیین کرده نگهبان انقلاب اسلامی است و در عرصه‌های مختلف خوش  درخشیده. هر جا که وارد شده باری از دوش مردم و نظام برداشته است. سپاه یک نهاد اصیل برخاسته از متن مردم و متن انقلاب است. آمریکا در هدف‌گیری خود اشتباه نکرده،  فقط اشتباه آنها این است که نه سپاه بلکه مردم ایران را هدف قرار داده است. با یک ملت نمی‌توان جنگید اگر این جنگ شدنی بود آمریکا از ویتنام خارج نمی‌شد و در جنگ با افغانستان و عراق شکست نمی‌خورد.

(22 فروردین 98)

حماقت ترامپ باعث شد اتحاد ملی و انسجام اسلامی در یک‌صدایی از حمایت سپاه به اوج خود برسد. طی 40 سال گذشته ایران هیچ‌گاه به این اندازه یکپارچه و متحد نبود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت در پاسخ به شرارت کاخ سفید لباس سپاه به تن کردند. تا دیروز سپاه پاسدار شرف و عظمت ملت ایران بود. امروز ملت ایران پاسدار حیثیت سپاه شده است. حمایت تمام قد همه جریانات سیاسی و طبقات مردم از سپاه نشان داد خباثت آمریکا علیه  مردمی‌ترین نهاد مقدس در جمهوری اسلامی یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جایی نمی‌رسد. دولت و ملت یکپارچه در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا ایستاده است. سخنان رئیس‌جمهور در حمایت از سپاه نشان داد که آمریکا نمی‌تواند هیچ ردپایی از اختلاف در درون حاکمیت را دنبال کند. فهم نخبگان و مقامات سیاسی از اقتدار، منافع و مصالح ملی به آنها چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. امروز سپاه باقدرت در برابر تروریسم در منطقه  ایستاده است و آمریکا نمی‌تواند با فریب و نیرنگ جای جلاد و شهید را عوض کند. تصمیمات کاخ سفید گویی در ساعات و هنگامی گرفته می‌شود که تصمیم‌گیران مست هستند. وقتی خماری از سرشان می‌رود تازه می‌فهمند چه غلطی کردند.

(20 فروردین 98)

سازمان مدیریت بحران کشور متکفل امر آگاهی، پیشگیری، امدادرسانی بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله سرمازدگی، توفان، آتش‌سوزی گردوغبار نیروی آب دریا و .... است. قانون این سازمان راهبردی به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده است. ریاست شورای عالی سازمان مدیریت بحران کشور به عهده رئیس‌جمهور و در غیاب او وزیر کشور است. ماده12 این قانون می‌گوید: در صورت حوادث طبیعی و سوانح پیش‌بینی شده معادل 2/1 درصد از بودجه عمومی هر سال از محل افزایش تنخواه‌گران خزانه تأمین و با پیشنهاد شورای عالی و تأیید رئیس‌جمهور هزینه ‌می‌شود. این مبلغ در ماده  10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت یک درصد بودجه عمومی هر سال تعیین شده است.

(27 اسفند 97)

برخی به طنز و شوخی، سال آینده را سال تودیع و معارفه می‌دانند. سالی که قرار است نسل اول و دوم انقلاب، هنر خود را در واگذاری «قدرت»،‌ «مسئولیت» و «تکلیف» اداره کشور به نسل دوم وسوم، مؤمنانه نشان دهند. شاید سال آینده سال تودیع پیران و معارفه جوانان باشد. قرار است به فضل خدا و هدایت‌های الهی این انقلاب تا ظهور صاحب اصلی آن ادامه یابد. بیانیه جمعی از جوانان انقلابی با عنوان عهدنامه جوانان انقلابی در لبیک به بیانیه گام دوم، متنی فاخر، انقلابی، جسورانه، امیدوارانه و توأم با حزم و تدبیر داشت.