نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

(26 اردیبهشت 95)

روزنامه‌های آرمان و اعتماد پنجشنبه گذشته واکنش رئیس جمهور را در برابر رای و نظر شورای حل اختلاف قوا در خصوص احراز صلاحیت خانم مینو خالقی را واتاب دادند. آنها نوشتند رئیس جمهور گفته؛ «نباید بگذاریم قانون نقض شود، ناامید نشدم.» آرمان از قول رئیس جمهور نوشت: «عقب ننشسته‌ام، نباید بگذاریم بدعت ایجاد شود.»

(22 اردیبهشت 95)
خبر دیدار جمعی از نمایندگان منتخب مجلس دهم به همراه عارف نماینده محترم مردم تهران با مراجع عظام تقلید یک شنبه‌گذشته روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. مراجع عظام تقلید دغدغه‌های خود را در حوزه سیاسی و اقتصادی مطرح کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت اقتصادی محرومین و مستضعفین شدند.

(21 اردیبهشت 95)
دلبرا پیش وجودت همه خوبان، عدمند سروران بر در سودای تو خاک قدمند شهری اندر هوست سوخته در آتش عشق خلقی اندر طلبت غرقه دریای غمند خون صاحب نظران ریختی ای کعبه حُسن قتل اینان که روا داشت که صید حرمند؟ گاه گاهی بگذر در صف دلسوختگان تا ثناییت بگویند و دعایی بدمند سعدیا عاشق صادق ز بلا نگریزد سست عهدان ارادت ز ملامت برمند این روزها عطر خون شهدای حرم در جای جای ایران اسلامی پراکنده است. در تازه ترین رویداد شهادت سیزده مدافع حرم آل الله، سیزده کبوتر خونین بال حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) از دیار علویان در استان مازندران، بار دیگر نگاه مردم به جانبازان و جان نثاران حرم و حریم امنیت کشور دوخته شده است.

(11 اردیبهشت 95)
دیدار اخیر اعضای شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با مقام معظم رهبری فرصتی برای اندیشیدن پیرامون پدیداری "دولت اسلامی" و طرح مباحث مربوط به آن بود. تمدن اسلامی بدون شکل‌گیری جامعه نمونه اسلامی و نیز جامعه نمونه اسلامی بدون ساماندهی دولت اسلامی ممکن نیست. دولت اسلامی از دل انقلاب اسلامی بیرون می‌آید. مختصات فکری و عملی آن مبانی فقهی اسلام و قرآن است. مدیران و برنامه‌ریزان آن باید بر اساس مدل پیشرفت اسلامی ـ ایرانی فکر کنند و از اندیشه‌های منحط لیبرالیسم و سکولاریسم فاصله بگیرند.

(6 اردیبهشت 95)
تعصب ملی و غیرت دینی اجازه نمی دهد که دستبرد آمریکایی ها به منابع مالی ملت در این کشور را رها کنیم و با بی‌انصافی، دولت قبل را به جای آمریکا مورد حمله قرار دهیم. آقای جهانگیری در نشست مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی به موضوع دستبرد آمریکایی‌ها به منابع مالی ایران در آمریکا اشاره می کند و می گوید:
(4 اردیبهشت 95)
صورت مسائل کشور چیست؟ تا ما آنها را خوب ننویسیم و خوب درک نکنیم نمی‌توانیم آن را حل کنیم. ما در ساحات اقتصاد، فرهنگ، سیاست و مسائل اجتماعی مسائل زیادی داریم اگر حل آن را به تابعی از متغیر رقابت‌های سیاسی تبدیل کنیم هیچ مسئله‌ای حل نخواهد شد. یکی از مسائلی که امروز گرفتار آن هستیم مسئله سیاست خارجی و مناسبات ما با آمریکاست. در دل این مسئله، برجام نقطه کانونی است.
(29 فروردین 95)
رئیس‌جمهور در پیام نوروزی خود تصریح کرد: "برجام به فرجام" رسید و "زنجیرهای تحریم" پاره شد. او به طور مشخص در این پیام گفت: تحریم‌های بانکی، مالی، پولی و ... برداشته شد. اما رئیس کل بانک مرکزی که به آمریکا سفر کرده است دیروز در مصاحبه با المانیتور می گوید؛ - آمریکا به تعهداتش عمل نکرد - نمی توانیم از پول‌های خود در خارج استفاده کنیم - تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاده است - ایران انتظار دارد دولت آمریکا بر اجرای کامل توافق هسته‌ای پایبند باشد