نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

(1آذز 94)

رژیم پهلوی و قاجار را برخی منور الفکرها مرتب بزک می‌کردند. اینها همان کسانی بودند که در بزک کردن استعمار و استقلال ستیزی در کشور مسابقه گذاشته بودند. هم اینان در ناکامی و به شکست رساندن نهضت مشروطه و نهضت ملی با یک نرخ بسیار پایین مشغول وطن‌فروشی بودند. مملکت را در گذشته یک مشت فراماسونری وطن فروش اداره می‌کردند که سر در آخور بهائیت و صهیونیستها داشتند. دور، دور کلوپها بود؛ کلوپ لاینز، روتاری، شیران و... اینان چوب حراج به منابع انسانی ومنابع زمینی و زیرزمینی به ویژه نفت زدند و آن را به نفع استبداد و استعمار مصادره کردند.

(28 آبان 94)

8 جوان فرانسوی در نخستین ساعات بامداد شنبه گذشته با چهار عملیات نظامی، دکور امنیت حکومت فرانسه را در قلب اروپا به هم زدند. یک ورزشگاه، یک سالن کنسرت و دو رستوران هدف قرار گرفت، 380 کشته و زخمی در فاصله کمی روی دست مقامات امنیتی فرانسه باقی بماند.

سردبیر روزنامه رسالت متهم کردن برخی رسانه‌ها به عنوان «پلیس مخفی» را فرار از پاسخگویی به نقدها دانست و گفت: هیچ رسانه‌ای در کشور در حاشیه امن نیست و همگی در برابر قانون مساوی هستند و دستگاه قضا در این مورد مسئولانه عمل می‌کند.

(12 آبان 94)

مذاکرات تو در تو چیست؟ مهارت آمریکایی‌ها در این نوع مذاکرات کدام است؟ آمریکایی‌ها در واشنگتن صدها مرکز پژوهشی دارند که کارشان سرویس دادن به حکومت در خصوص گفتگوهاست. کار این مراکز پیشگویی، پیش‌بینی و خواندن دست طرف مقابل در گفتگوهای سیاسی است.