نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

(25 مهر 97)

رهبر معظم انقلاب اخیراً در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند: «آمریکایی‌ها با ما بی‌شرمانه حرف می‌‌زنند. غیر از تحریم، دو چیز دیگر را مطرح می‌کنند؛ یکی مسئله جنگ و دیگری مذاکره شبه‌ جنگ را مطرح می‌کنند تا ترسوها را بترسانند. نه مذاکره می‌کنیم،نه جنگی صورت خواهد گرفت.» (1)
ملت ایران، یک ملت شجاع، مقاوم، سلحشور و بصیر است. 40 سال است پنجه در پنجه قدرت‌های جهان انداخته و هر روز به توانایی خود افزوده و دشمن را در تمامی عرصه‌ها به عقب‌نشینی وادار کرده است. ترس از دشمن در ملت ایران راه ندارد. سند این حرف تاریخی، نثار صدها هزار شهید و جانباز در نبرد بی‌امان با استکبار جهانی است. پس ترسوها چه کسانی هستند و چرا در معرض تهدید دشمن می‌باشند؟ طبیعی است حساب سرسپردگان و مزدوران دشمن از حساب ترسوها جداست. ترسوها به خیال خود دارند به منافع و مصالح ملی فکر می‌کنند، لذا بر طبل مذاکره برای پرهیز از جنگ می‌کوبند، اما بیراهه می‌روند! هزاران دلیل وجود دارد که آمریکا حال جنگیدن با ایران را ندارد. به همین دلیل از سلاح تحریم برای مبارزه با ملت ایران استفاده می‌کند. 

(16 مهر 97)

هفته گذشته  شورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا و مسئولین اقتصادی کشور تصویب کرد؛ «ستاد اطلاع‌ رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» ایجاد شود. فلسفه ایجاد ستاد و حکم  رئیس جمهور به وزیر کشور به عنوان رئیس این ستاد، بنا بر آنچه که خبرگزاری دولتی ایسنا می‌ گوید، این بود؛ اقدامات اقتصادی دولت تحت تأثیر تبلیغات مخرب نه تنها  به چشم نمی‌آید بلکه  وارونه  جلو داده می‌شود، لذا این  باعث آشفتگی بازار می‌شود. رئیس جمهور در حکم خود به وزیر کشور آورده است: «وظیفه  ستاد سیاستگذاری و برنامه ‌ریزی رسانه‌ای و نظارت بر اجرای آنها برای ایفای نقش فعال و موثر در مواجهه  با جنگ روانی و اقتصادی است.» وزیر کشور در پیشینه خدمات خود به نظام، کار رسانه‌ای در صدا و سیما، نمایندگی مجلس و نیز ریاست دیوان محاسبات  کشور را  دارد. لذا بهترین گزینه برای این سمت است.

(15 مهر 97)

همایش سراسری 700 هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور یک اعلام آمادگی برای برگزاری باشکوه و عزتمند روز مبارزه با استکبار جهانی است.
کمتر از یک ماه به برگزاری مراسم روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی مانده است. روز 13 آبان امسال روزی متفاوت خواهد بود. روزی که طبق پیش‌بینی رئیس‌جمهور احمق آمریکا قرار است در ایران شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شنیده نشود! تهران پنج‌شنبه گذشته در استادیوم آزادی یک‌صدا فریاد عظمت ایران و اقتدار جمهوری اسلامی بود. بسیجیان به جهان به‌ویژه دوستان جمهوری اسلامی پیام دادند ایران اسلامی، انقلابی، بانشاط و سرزنده است مثل روزهای آغازین انقلاب!

(11 مهر 97)

24حزب و تشکل اسلامی اصولگرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام آمادگی کردند به کمک قوا می‌شتابند و در حل مشکلات معیشتی مردم مشارکت می‌کنند. این تشکل‌ها تصریح کردند؛ حاضرند بدون هیچ توقعی دیدگاه‌ها، نظرات و تجربیات مدیریتی خود را برای برون‌رفت از مشکلات کنونی در اختیار دولت بگذارند. این اولین بار است که تشکل‌های اصولگرا زیر یک سقف جمع می‌شوند تا برای آنچه به عنوان مشکلات و گرفتاری‌های مردم مطرح است، با همگرایی و هم‌افزایی، هم چاره‌جویی کنند و هم ظرفیت‌های خود را در اختیار دولت بگذارند.

(8 مهر 97)

مجمع عمومی سازمان ملل امسال شاهد رونمایی از مواضع جدید آمریکا در مناسبات این کشور با جهان بود. نطق ترامپ در مجمع عمومی و سپس شورای امنیت سازمان ملل به تعبیر اصحاب رسانه در جهان و به تفسیر بسیاری از رهبران جهان، قلدرمآبانه، دیکتاتور منشانه، ابلهانه و زورگویانه بود. واکنش اولیه رهبران جهان به این مواضع، تمسخر توأم با تأسف بود. دستاورد ترامپ در نشست امسال چیزی جز انزوا و مورد تمسخر قرار گرفتن نبود. ترامپ پیامی جز تهدید، تحقیر و تحریم نداشت. مواضع او در حقیقت اعلام جنگ با همه دنیا بود. ترامپ از یک سو در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل می گوید: «آمریکا تسلیم یک  بوروکراسی غیر منتخب و غیر پاسخگو در جهان نیست.» و همه مجامع جهانی از جمله خود سازمان ملل، شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیوان بین المللی لاهه را نفی می کند.

(5 مهر 97)

آمریکا امروز به چه روزی افتاده است که رئیس دولتش وقتی در سازمان ملل در مقابل سران کشورهای دنیا صحبت می ‌کند، رهبران جهان به بلاهت او می ‌خندند؟ترامپ در مرز «خودشیفتگی» و «افسردگی سیاسی و نظامی» روزگار می‌گذراند و همین باعث شده رفتاری متفاوت‌تر از روسای جمهور گذشته آمریکا داشته باشد. رئیس‌جمهور آمریکا این روزها مضحکه عالم و آدم است.

(2 مهر 97)

مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت شرارت تروریست‌های آمریکایی فرمودند؛ «این جنایت، توطئه دولت‌های دست‌نشانده آمریکا در منطقه است.» با همین بیان، می‌شود خون به‌ناحق ریخته مظلومان اهوازی را ردیابی کرد. در اولین ساعات وقوع جنایت تروریستی در اهواز، عبدالخالق عبداله، مشاور سیاسی ولیعهد امارات در واکنشی ابلهانه گفت: 
1- حمله به یک هدف نظامی اقدام تروریستی نیست.
2- انتقال نبرد به داخل ایران یک تصمیم علنی است و در آینده افزایش می‌یابد!