نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

(25 مهر 98)

مردم جهان این روزها نظاره‌گر پیاده‌روی میلیون‌ها عاشق امام حسین (ع) و اصحاب کربلا هستند. دوربین‌های جهان از یک زوایه پایینی پاهای کسانی را نشان می‌دهند که نه بر زمین بلکه بر پر ملائکه در عرش سیر می‌کنند.دوربین‌ها پاهایی را به تصویر می‌کشند که محکم، استوار و مصمم برداشته می‌شوند. آنها گام‌های زنان، مردان، پیران و جوانان و حتی کودکانی را به تصویر می‌کشند که به «عدالت» و «آزادی» و «ایثار» و «برادری» و «صلح» و «همزیستی» با طعم فرهنگ اهل بیت پیامبر (ص) می‌اندیشند.

(21 مهر 98)

قدر این دوران را بدانیم. دورانی که سخن از «جنبش علمی» جوانان ما و ظاهر شدن آنان در «تراز جهانی» است. قدر دورانی که ایران اسلامی به  همت جوانان و دانشمندان خود، پرچمدار «دانش پاک و با شرافت» است و در مسیر «اندیشه درست» حرکت می‌کند. بازدید مقام معظم رهبری از پیشرفت‌های علمی کشور در نمایشگاهی که بدین‌ منظور برگزار شد و نیز سخنان معظم له در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر نقطه عطفی در تاریخ علمی کشور است.

(15 مهر 98)

هر وقت  فصل انتخابات می‌شود جریان نفوذ مشغول اجرای چند پروژه به شرح زیر می‌شود؛
1- اول به چند بهانه بحث تحریم انتخابات را مطرح می‌کنند که مهم‌ترین بهانه آن نظارت استصوابی است. زشتی و قباحت این موضوع برای افکار عمومی و مشروعیت‌زدایی از جمهوری اسلامی چنان است که  یک قدم عقب می‌روند و بحث «مشارکت مشروط» را مطرح  می‌کنند. مشارکت مشروط یک گریم نخ‌نما روی چهره همان «تحریم انتخابات» است؛ این بازی هم نمی‌گیرد می‌روند روی بحث سوم، شرکت در انتخابات تنها راه حرف زدن از زبان صندوق رأی هست. با ترفند سوم فکر می‌کنند رأی خاکستری را جذب می‌کنند و با تنظیم زیرساخت رای، امور خود را در انتخابات می‌گذرانند.

(7 مهر 98)

هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع جوانان و مردمان پاکباخته ایران از سرزمین اسلامی و نوامیس این آب و خاک یک قطعه نورانی در تاریخ ایران و جهان است. ملت ما در این جنگ از میان ویرانی‌ها، دردها، رنج‌های جانکاه و تهدیدهای روزافزون دنیای کفر و استکبار ؛ فرصت‌هایی پدیدآورده‌اند که در هیچ  مقطع تاریخی نمی‌توان سراغ آن را گرفت. امام (ره) پس از پذیرش آتش بس با حزب بعث عراق جنگی را شروع کردند  که ابعاد آن را در منطقه و جهان و فتوحات آن را شاهدیم. امام (ره) با پذیرش قطعنامه منافقین را به مهلکه مرصاد کشاند و صدام را گرفتار جنگ خلیج‌فارس کرد و او را گرفتار کسانی کرد که تشویقش کردند به ایران حمله کند. او توسط کسانی به دار آویخته شد که به او مقام سرداری حمله به ایران داده بودند.

(2 مهر 98)

دکور قدرت آمریکا در منطقه و جهان طی 40 سال گذشته به ‌هم ریخته است. آنها برای بازسازی قدرت خود هر چه بیشتر تلاش می‌کنند کمتر نتیجه می‌گیرند. آمریکایی‌ها مرتب چهره قدرت خود را در حوزه سخت و نرم «گریم» می‌کنند. اما هر بار پیرتر و فرسوده‌تر به نظر می‌رسند. رشد و توسعه قدرت مقاومت در منطقه  و صدور انقلاب اسلامی بارها این گریم را به ‌هم ریخته  و ضعف‌‌های آن را به رخ ملت‌های مسلمان منطقه و جهان کشیده است.