نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

23 اردیبهشت 94
ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا یک وقتی گفته بود: "ایران کلید توازن قوا در کل دنیاست و اگر کشوری ایران را در اختیار داشته باشد می‌تواند توازن قوا در دنیا را در دست داشته باشد." نیکسون همان کسی است که شاه در 16 آذر 32 به میمنت ورود او به تهران 3 دانشجوی مبارز دانشگاه تهران را قربانی کرد. نمی‌دانم آن وقت که نیکسون این حرف را زده بود مست بود یا هوشیار؟ در عالم مستی چنین یافته‌ای محال است!

19 اردیبهشت 94
مقام معظم رهبری دردیدار با معلمان فرمودند؛ "اگر ملتی نتواند از عظمت و هویت خوددر مقابل بیگانگان دفاع کند قطعا توسری خواهدخورد". بازخوانی عزت و عظمت و هویت ما با بهره گیری از تجربیات تاریخی یک امر ضروری است . ما یک ملتی بزرگ با تاریخی افتخار آمیز هستیم . قبل و بعد از اسلام ملت ایران درتاریخ 3 هزار ساله خود گاهی یک ابرقدرت بلامنازع در زمین بود .

14 اردیبهشت 94
مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران سراسر کشور به مهمترین مسائل کشور بویژه معضلات اقتصادی اشاره نموده و فرمودند: "کلید مشکلات اقتصادی در لوزان، ژنو و نیویورک نیست، بلکه در داخل کشور و تقویت و رونق تولید داخلی است." ایشان با بها دادن به تولید داخلی خطاب به مسئولین دولتی فرمودند: "مصرف کالاهای خارجی را در صورت داشتن مشابه در داخل بر خود حرام کنید."
9 اردیبهشت 94
دشمنان اسلام در مقابله با ایران اسلامی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی هر رکوردی از شرارت بود را بر جای گذاشتند اما به نتیجه‌ای نرسیدند. آنها در حوزه اقتصاد، تولید ملی را هدف قرار دادند. در روابط اقتصادی ایران با دولت‌های همسایه و دیگر کشورهای جهان اخلال کردند. ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را وضع کردند اما ایران اسلامی همچنان پابرجاست.

3 اردیبهشت 94

1- آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای حزب وحدت و همکاری ملی گفته است: سه جریان اصولگراها، اصلاح‌طلبان و معتدل‌ها باید برای اعتلای کشور برنامه‌ریزی و افکار خود را معرفی کنند تا مردم بر اساس آن، نظرات خود را در انتخابات بیان کنند.