نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

(28 شهریور 98)

چرا نباید در هیچ شرایطی تن به گفت‌وگو بدهیم؟ برای پاسخ به این سؤال باید فهم درستی از علت خصومت‌ورزی آمریکا با ملت ایران داشته باشیم. خنجر «تحریم» را آمریکایی‌ها از زمان اشغال لانه جاسوسی بر پشت ملت ایران فرو کردند و هر زمان به بهانه‌ای آن را با ضربه‌ای بیشتر فرو می‌کنند. ملت ما خنجر «تحریم» را با شمشیر «خوداتکایی» و «خودکفایی» و نهایتاً اقتصاد مقاومتی از پشت خود بیرون آورده‌اند.

(26 شهریور 98)

کمتر از 6 ماه به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی است. تلاش‌هایی برای شکل‌گیری یک مجلس در تراز انقلاب اسلامی و نیز بیانیه گام دوم در تهران و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد. نیروهای پای‌کار انقلاب با عزمی راسخ به سمت همگرایی و ائتلاف در حرکت هستند. شرط توفیق آنها و الزامات برداشتن گام‌های صحیح را می‌توان در سطور زیر مرور کرد.

(17 شهریور 98)

آمریکا با «بلوف» پروژه جنگ ستارگان، گوباچف را به دالان یک گفت‌وگوی فریب‌آمیز کشید و با انگشت نهادن روی مشکلات اقتصادی شوروی سابق فاتحه یک امپراطوری 70 ساله  را خواند. بلوف جنگ ستارگان و زدن موشک‌ها روی هوا امروز پس از گذشت 30 سال از آن دوران در گنبد خیالی آهنین رژیم صهیونیستی رو شده است. آنها موشک‌های شلیک شده به سوی خود را نمی‌توانند مهار کنند. این در حالی‌ است که روس‌ها که فکر می‌کردند در نقطه ضعف از این بابت هستند با 300 S و 400 S  در صنایع موشکی خیلی جلوتر از آمریکایی‌ها هستند.

(12 شهریور 98)

قدرت هوشمند (smart power) ترکیبی است از قدرت سخت قهریه و تسویه  با قدرت نرم متقاعدسازی و جذب. قدرت هوشمند، توانایی ترکیب و تلفیق قدرت سخت و نرم است که فقط یک رهبر شجاع و حکیم درصدهای دقیق ترکیب آن را می‌داند. با ظهور انقلاب اسلامی و درخشش شخصیتی بی‌نظیر در عرصه سیاست جهان همانند امام خمینی (ره) تعاریف و مفاهیم «قدرت» در علوم سیاسی دستخوش تغییرات وسیعی قرار گرفت.

(10 شهریور 98)

محمدکاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در میزگرد روزنامه ایران که به اتفاق محمد عطریانفر عضو موثر شورای حزب کارگزاران شرکت کرده بود گفت: نباید صدای رقبای ما از BBC شنیده شود.وی تاکید کرد: رقابت های سیاسی باید مصون از دخالت بیگانگان باشد.اهم پاسخ های انبارلویی در این گفت و گو به شرح زیر است:

♦ رقابت های سیاسی باید متضمن امنیت ملی و استقلال کشور باشد
♦ باید یک صدا از تهران به واشنگتن و پاریس و لندن بفرستیم
♦ روحانی دو سال فرصت دارد عدم توفیق ها را جبران کند
♦ کارآمدی دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد محل نقد است
♦ مقاومت هزینه ندارد، درآمد است
♦ مذاکرات با آمریکا هزینه های زیادی به کشور تحمیل کرده است
♦ دولت تصور درستی از جنگ اقتصادی و تحریم ها ندارد
♦ آیا کلید روحانی قفل های ادعایی او را باز کرد؟
♦ روحانی در برابر نقدها ناشکیبا است!
♦ لبخند از سیاست خارجی را به داخل می آوردید ضرر نمی کردید
♦ شروط رهبری، شورای امنیت ملی و مجلس در برجام رعایت نشد
♦ تمام راه های گفت و گو و مذاکره را آزموده ایم، مذاکره با آمریکا جواب نمی دهد

(4 شهریور 98)

خداوند در  قرآن کسانی را که کارشان خرّاصی، خراطی، دروغ ، فریب و نیرنگ است نفرین می‌کند و در مورد ذاریات می‌فرماید: قتل الخراصون الذین هم فی غَمرهٍ ساهون (ذاریات آیه 10 و 11) مرگ بر دروغ زنان و دروغ‌پردازان آنانکه در بی‌خبری و غفلت غرقند خرّاص از خرص می‌آید به سخنی گفته می‌شود که پایه علمی و منطقی ندارد و براساس گمان، تخمین و حدس گفته می‌شود. غمره به آب فراوانی گفته می‌شود که عمق آن پیدا نیست. مراد جهل  و نادانی عمیقی است که انسان را فرا می‌گیرد و عمقی بر آن متصور نیست.

(27 مرداد 98)

فردا سالروز کودتای ننگین 28 مرداد با تبانی آمریکا و انگلیس و آغاز دور دوم دیکتاتوری محمدرضا پهلوی و غارت نفت ایران توسط شرکت‌های نفتی امپریالیستی است. 66 سال از این تاریخ می‌گذرد. حرف و حدیث درباره کودتا تاکنون زیاد زده شده. انقلاب اسلامی هرگونه کودتا در کشور و بازگشت دیکتاتوری را بلاموضوع کرده است.