نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

(25 شهریور 99)

دست غرب به‌ویژه آمریکا قبل و بعد از انقلاب به ریختن خون ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه  آلوده است.آمریکا و اروپا حتی یک‌لحظه از خصومت ورزی علیه  ملت ایران غافل نبوده‌اند.
دو راهبرد اصلی برای مقابله به ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب در دستور کار آمریکایی‌ها بود.
1- توسل به‌زور برای تغییر نظام
2- تدبیر برای تغییر نظام از درون
آمریکایی‌ها در راهبرد اول برای تجویز و تمهید ضدانقلاب، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، بهاییان مارکسیست‌ها و ... علیه ملت و انقلاب اسلامی با مشکل «گله‌داری‌ گرگ‌ها» روبه‌رو  بودند. هر یک از گونه‌ها ضدانقلاب به‌سان‌ گرگ‌هایی بودند که ضمن مخالفت با نظام با خودشان هم درگیر بودند و در پاره کردن یکدیگر از چیزی فروگذار نمی‌کردند. به همین دلیل نمی‌توانستند آن‌ها را در زیر یک سقف جمع کنند. برای هر یک جیره‌ای و علفی در نظر می‌گرفتند در آخورهای جداگانه تا رمقی یابند و تیری به خیمه انقلاب پرتاب کنند. اخیرا آمریکایی ها به این نتیجه رسیده‌اند که جماعت گرگ‌صفت ضدانقلاب و ضد ملت ایران را متقاعد کنند روی براندازی نظام متمرکز شوند و  بحث مدل حکومت جایگزینی را بگذارند برای بعد از سرنگونی! 

(15 شهریور 99)

«فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا» عنوانی است که رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به انتخابات ماه آبان این کشور داده است. ناظران داخلی و خارجی تحولات آمریکا معتقدند این کشور در سراشیبی افول قرار دارد. حکمرانی در آمریکا امروز با هیچ معیار اخلاقی و علمی نمی‌خواند و از بایدها و نبایدهای حتی یک جامعه لیبرال عبور کرده است. پرچم این کشور هرروز توسط مردم عاصی و معترض به آتش و نمادهای حکومتی نیز به  زیر کشیده می‌شود. کمر ترامپ زیر چکش نرم بیماری کرونا و قیام سراسری مردم آمریکا علیه خشونت و نژادپرستی خم‌شده و او با دست و پا زدن در زیر بار این دو بحران وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شده است.ترامپ در گفت‌وگو با فاکس نیوز در پاسخ به این سؤال که آیا نتایج انتخابات را می‌پذیرد، گفته است: «باید ببینم نه! نمی‌خواهم بگویم بله» هیلاری کلینتون در واکنش به این سخن در مصاحبه با ام.اس. ان. بی. سی هشدار داده است؛ «اگر ترامپ نتایج را نپذیرد، مقامات آمریکایی باید از هم اکنون خود را برای چنین سناریویی آماده کنند».

(5 شهریور 99)

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان در سحرگاه چهارم شهریور به ملکوت اعلا پر کشید و به یاران و همرزمان شهیدش پیوست. او بدون شک یکی از رجال مبارز و صدیق سیاسی و مذهبی و یکی از تربیت‌شدگان حوزه علمیه برای پذیرش مسئولیت‌های سخت و نرم در جمهوری اسلامی بود. او از 15سالگی به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه ولیعصر و سپس مدرسه حقانی دروس حوزه را فراگرفت.مسئولیت‌های خطیر او در دستگاه امنیتی کشور و نیز دادگاه انقلاب در روزگار خطیری که کشور زیر تیغ نفاق، گرفتار ترورهای وحشیانه منافقین بود،‌ کارنامه‌ای موفق از او در خدمت به جمهوری اسلامی را واتاب می‌دهد.منافقین بیش از 17 هزار نفر از مردم و مسئولان کشور را با ترورهای وحشیانه به شهادت رساندند. او در مسند قضا و مسئولیت‌های قضائی و امنیتی چونان یک قاضی عادل، شجاعانه در برابر شرارت نفاق ایستاد. او به عنوان دادستان ویژه روحانیت در تصفیه روحانی‌نمایان و دین به دنیافروشان سهم بسزایی داشت.

(26 مرداد 99)

قطعنامه پیشنهادی آمریکا به صورت یک  کاغذ پاره‌ای روی‌میز شورای امنیت باقی ماند. طی 75 سال حیات سازمان ملل تاکنون سابقه نداشته آمریکا این‌طور مفتضح در شورای امنیت تنها بماند. قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر تمدید نامحدود تحریم‌های تسلیحاتی ایران با 2 رأی موافق، 2 رأی مخالف و  11 رأی ممتنع به‌شدت رد شد.

(15 مرداد 99)

ترامپ اوایل کار داشت خوب پیش می‌رفت. محبوبیت او در غلبه بر برخی مسائل داخل قابل توجه بود. دو حادثه، بساط او را به هم زد، یکی معضل کرونا و دیگری انفجار بمب تبعیض‌نژادی. حکام کاخ سفید فکر می‌کردند پس از جنبش وال‌استریت و مهار آن مشکل امنیتی نخواهند داشت،‌ اما جنبش ضدنژادپرستی دمل چرکین عفونت جامعه پست آمریکا دوباره سر باز کرد. اکنون بیش از دو ماه است مردم کف خیابان هستند، پرچم آمریکا را آتش می‌زنند، نمادهای سرمایه‌داری را به زیر می‌کشند به ریش فیلسوفان سیاسی غرب و ایدئولوگ‌های لیبرال دموکراسی می‌خندند و به سردمداران کاخ سفید  لعنت می‌فرستند.

(12 مرداد 99)

یک مشت ابله در کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا جمع شده‌اند، فکر می‌کنند با تحریم ملت ایران می‌توانند به اهداف شوم خود در به اسارت کشیدن یک ملت بزرگ و تحریف یک تاریخ کهن برسند.اگر کفار قریش در تحریم اقتصادی مسلمانان در ابتدای ظهور اسلام و اعلام پیامبری محمد رسول خدا، آن‌ها را در شعب ابی‌طالب گرفتار کردند، به اهداف خود می‌رسیدند، عمال جاهلیت مدرن که امروز درغرب علیه انقلاب و اسلام گرد هم آمده‌اند و توطئه می‌کنند هم به نتیجه خواهند رسید.