نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

(27 خرداد 99)

این روزها شاهد آتشفشانی از خشم و اعتراضات مردمی در آمریکا هستیم. جنگ تن به تن در خیابان‌های 50 ایالت آمریکا زیر ذره‌بین رسانه‌های داخلی آمریکا و خارجی جهان قرار دارد. هیچ قدرت امنیتی و سیاسی نمی‌تواند آن را سانسور کند. امروز مردم جهان و نخبگان عالم سیاست با چشم سر می‌بینند که آمریکا در برابر آمریکا قرار گرفته و صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی در جای‌جای‌ جهان قابل استماع است.

(19 خرداد 99)

می‌گویند قانون‌گذار حکیم است. وضع قوانین طوری است که حتی یک «واو» یا «ویرگول» حساب و کتاب دارد و ناظر به امر مهمی است.مجلس یازدهم با یک نیروی قابل ملاحظه تازه‌نفس و با شعار «نجات اقتصاد ایران» از مردم رأی گرفته است. یکی از نقاط امید مردم و اتکای مسئولین، شکل‌گیری مجلس قوی با آهنگ بیانیه گام دوم است.

(13 خرداد 99)

57 سال است از قیام تاریخی 15 خرداد می‌گذرد. هنوز فریادهای ملت ایران در این قیام، تازه و در گوش تاریخ شنیده می‌شود. «یا مرگ یا خمینی»، «یا مرگ یا خمینی» غرب وحشی با ایدئولوژی کفر، شرک و الحاد همه مظاهر انسانیت را به سخره گرفته بود. با دو جنگ جهانی میلیون‌ها انسان را به کام مرگ کشانده بود تا به یک معادله دوقطبی تقسیم جهان برسد. خداپرستان زیر شلاق‌های الحاد و کفر ابلیسی مدرنیسم دست و پا می‌زدند. امام خمینی(ره) تنها کسی بود که در میانه این طوفان کفرآلود، پرچم توحید را به دوش کشید و به شرق و غرب عالم کفر اعلام جنگ و آمریکا و شوروی را که کفر جهانی را نمایندگی می‌کردند، هدف قرار داد. امام در اواخر عمر خود صدای شکستن استخوان‌های مارکسیسم را شنید و زوال امپراطوری ستم شوروی را پیش‌بینی کرده بود. او اطمینان داشت به زودی آمریکا هم به این زوال و فروپاشی دچار خواهد شد. مورخان و سیاستمداران جهان که نمودار پیشرفت انقلاب اسلامی را از خرداد 42 تاکنون در صفحات تاریخ معاصر مرور می‌کنند، همگی بر این واقعیت اعتراف دارند، حرکت انقلاب، یک حرکت پیش‌رونده، توقف‌ناپذیر و رو به جلوست‌، به گونه‌ای که هر روز بر قدرت خود در درون و بیرون می‌افزاید، به‌ویژه آنهایی که موضوع قدرت را در کانون توجهات راهبردی قرار داده‌اند، معتقدند بعد از وفات امام‌ خمینی(ره) زوال غرب به‌ویژه آمریکا و افزایش قدرت انقلاب اسلامی با سرعت بیشتری تصاویر حقیقی خود را نشان می‌دهد.

(11 خرداد 99)

چهارشنبه گذشته با پیام رهبری معظم انقلاب فصل جدیدی از قانون‌گذاری، نظارت و تعامل قوا برای کارآمدی بیشتر نظام شکل گرفت. این شکل‌گیری بی‌تردید در قاب بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود. براساس این پیام قرار است مجلس نقطه امید مردم و نقطه اتکای مجریان کشور باشد و با حضوری فعال و منظم، نبض در رأس امور بودن را با پاکدستی، امانتداری و انقلابیگری در دست گیرد. همان‌طور که رهبری فرمودند «قانون» راه و مسیر کشور به سمت قله‌هاست. شرط این که این مسیر، عالمانه طی شود این است که نمایندگان محترم «حکیمانه» قانون وضع کنند.

(31 اردیبهشت 99)

دیدار اخیر دانشجویان با رهبری معظم انقلاب در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی حاوی طرح مطالب مهم وکلیدی در بیان حکمرانی خوب بود. همه ساله در ماه رمضان رهبر انقلاب با دانشجویان نشست دارند و در این نشست‌ها، بی‌پرده‌ترین نقدها به نظام و حکمرانی مطرح و معظم له هم با روی گشاده از آن استقبال می‌کنند. امسال با آن که در فضای کرونایی اغلب ملاقات‌ها و دیدارها لغو شده بود، اما دیدار با دانشجویان به‌دلیل اهمیت آن لغو نشد مردم، به‌ویژه جوانان می‌توانند رزق فکری خود را از این ارتباط دوسویه صریح و شفاف داشته باشند.