نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

غرب که دید از مذاکرات طرفی نمی‌بندد با آنکه هیچ‌گاه مذاکرات تعطیل نشد، دست به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران زد و خداوند آن‌گونه رقم زده بود که برخی دانشمندان هسته‌ای ایران پاداش این خدمت بزرگ را که شهادت و فوز عظیم بود دریافت کنند. این شهادت‌ها چهره زشت و کثیف دشمنان ما را عریان‌تر نشان داد.همان وقت که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران به سرعت ادامه داشت و مذاکرات هم پابه‌پای آن پیش می‌رفت،در سرمقاله‌های متعدد عرضه داشتیم که غرب بویژه آمریکا از مذاکرات به عنوان اهرمی برای زمان گرفتن استفاده می‌کنند و آنها می‌خواهند اول سرعت پیشرفت‌ها را کاهش دهند و سپس آن را متوقف کنند.
از سوی دیگر آنها به مذاکرات به عنوان راه‌حل برطرف کردن مناقشات نگاه نمی‌کنند چون روی محدود کردن قدرت موشکی ایران و نیز حقوق بشر به عنوان دو اهرم دیگر حساب باز کرده‌اند.


رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: نمی توانیم با دولتی که مستظهر پشتیبانی رای ملت و تنفیذ رهبری است مخالفت کنیم.

محمدکاظم انبارلویی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مبانی نقد و ادبیات آن مشخص است. کسی که فعل دولت یا مجلس و یا دستگاه قضایی را به قصد اصلاح نقد می کند با کسی که به قصد مچ گیری و با بی تقوایی با هدف تخریب مسائلی را عنوان می کند فرق می کند.


"محمدکاظم انبارلویی " در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات "علی یونسی" درباره تعویض آرم هلال احمر به شیر و خورشید پهلوی اظهار داشت: اظهارنظر وی با نص صریح بیانات "بنیان گذار جمهوری اسلامی" مغایرت دارد. 

روزنامه ایران ، ارگان دولت جمهوری اسلامی، دیروز تیتر اول خود را به این جمله اختصاص داد: "نمی خواهیم به روی دنیا خنجر بکشیم". این مطلب را رئیس جمهور محترم در دیدار با استادان نمونه دانشگاهی کشور مطرح کرده اند. یک سئوال کلیدی اینجا مطرح است و آن اینکه؛ "آیا ما به روی دنیا خنجر کشیده ایم؟" دنیا چیست؟ صاحبان آن کدامند؟ و طی بیش از سه دهه گذشته ما از این جماعت چه کشیده ایم و آنها با ما چه کرده اند؟

نمی خواهیم در چند و چون توفیق دولت در مورد کنترل تورم مناقشه کنیم حتی می‌خواهیم بگوییم با ورود دولت به مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قیمت ها در بازار چه وضعی دارد و آنچه مردم با گوشت و پوست و استخوان خود در بازار حس می کنند چیست.

اما خبر فوق را می شود در کنار خبر آقای ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشت که در همین روز اعلام کرده است:

- 200 هزار شغل در خطر تعطیلی قرار دارد.


هفته‌نامه صدا ارگان حزب کارگزاران سازندگی گزارش دیدارهای اعضای شورای مرکزی این حزب را با آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت روایت کرده است.(1)
در روایت اول دچار نشر اکاذیب شده و از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور خبر یاد شده "نادرست" و محصول "سوء برداشت" و "تحلیل نادرست" برخی حاضرین دانسته شده است. در این تکذیبیه آمده است؛ این نشست خصوصی بوده است.

 

نامه آیت الله حائری شیرازی خطاب به دو تن از سران فتنه (۱) نکات و مطالب حکمت آمیزی به لحاظ سیاسی دارد. ارزیابی این نامه بیش از آنکه نصیحتی مشفقانه به آن دو باشد حرف های حکمت آموز برای کسانی دارد که به ظاهر از روی خیرخواهی به دنبال رفع حصر هستند. در زیر بخش هایی از این ارزیابی را می خوانید؛
۱- نامه از روی شفقت و مهربانی نوشته شده و حاوی هیچ عبارتی که متضمن اهانت باشد، نیست. ادب و نزاکت سیاسی حکم می کرد از باب اثرگذاری در مخاطب یا مخاطبین این نامه، از هرگونه کلمه ای که دارای بار موهن باشد پرهیز گردد.
آیت الله حائری شیرازی در نوع نگارش خود تصویر یک حکیم سیاسی را از خود نشان داده و از فقیه و فیلسوف برجسته ای چون او انتظاری دیگر نمی رفت.