نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

(22 فروردین 98)

حماقت ترامپ باعث شد اتحاد ملی و انسجام اسلامی در یک‌صدایی از حمایت سپاه به اوج خود برسد. طی 40 سال گذشته ایران هیچ‌گاه به این اندازه یکپارچه و متحد نبود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ملت در پاسخ به شرارت کاخ سفید لباس سپاه به تن کردند. تا دیروز سپاه پاسدار شرف و عظمت ملت ایران بود. امروز ملت ایران پاسدار حیثیت سپاه شده است. حمایت تمام قد همه جریانات سیاسی و طبقات مردم از سپاه نشان داد خباثت آمریکا علیه  مردمی‌ترین نهاد مقدس در جمهوری اسلامی یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جایی نمی‌رسد. دولت و ملت یکپارچه در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا ایستاده است. سخنان رئیس‌جمهور در حمایت از سپاه نشان داد که آمریکا نمی‌تواند هیچ ردپایی از اختلاف در درون حاکمیت را دنبال کند. فهم نخبگان و مقامات سیاسی از اقتدار، منافع و مصالح ملی به آنها چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. امروز سپاه باقدرت در برابر تروریسم در منطقه  ایستاده است و آمریکا نمی‌تواند با فریب و نیرنگ جای جلاد و شهید را عوض کند. تصمیمات کاخ سفید گویی در ساعات و هنگامی گرفته می‌شود که تصمیم‌گیران مست هستند. وقتی خماری از سرشان می‌رود تازه می‌فهمند چه غلطی کردند.


آمریکایی‌ها اساس روابط و مناسبات خود را با جهان روی تهدید، تحریم، توهین، تحقیر، دروغ و تهمت تنظیم کردند،  این کوک درستی در دیپلماسی خارجی آنان نیست. به محض اینکه پاسخ دندان‌شکنی دریافت می‌کنند این کوک از کار می‌افتد. در جنگ تعرفه‌ها با چین، آمریکایی‌ها مجبور به عقب‌‌نشینی شدند و تبعات شکست چنین رویکردی را پذیرفتند. آمریکایی‌ها قرار بود فروش نفت ایران را به صفر برسانند، نتوانستند. قرار بود اجماع جهانی علیه دروغ‌پردازی خود علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران پدید آورند، ناکام شدند. فکر می‌کردند با تحریم‌ها کمر ملت ایران را می‌شکنند، ملت با  اقتصاد مقاومتی در این سیاست تبهکارانه دشمن اخلال به‌وجود آوردند.
حماقت اخیر آمریکایی‌ها در قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریست‌ها قبل از هر چیز سربازان ارتش آمریکا را در فهرست تروریست‌ها و دولت آمریکا را در لیست حامی تروریست‌ها قرار داد. آمریکایی‌ها وقتی این خبط عظیم را کردند که جان برکفان سپاه در استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان تا کمر در گل‌ولای باقی‌مانده از سیل فرو رفته و مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند. آنها وقتی سپاه را  در فهرست تروریست‌ها گذاشتند که سپاه قدس موفق شده بود دو کشور عراق و سوریه  را از حلقوم کثیف تروریست‌های داعش بیرون بکشد. این نشان می‌دهد پشت این تصمیم هیچ عقلانیت سیاسی وجود ندارد. در مورد این اقدام در گذشته  همواره  پنتاگون به عنوان مخالف ظاهر می‌شد چرا که تبعات آن را می‌داند.
در گذشته  آمریکایی‌ها برای جابه‌جایی در خلیج فارس و دریای عمان در تماس‌های مشخص  و محدود با سپاه هماهنگی می‌کردند که حادثه‌ای رخ ندهد از این پس چنین تماس‌‌هایی وجود نخواهد داشت و احتمال برخورد وجود دارد. در این برخورد این آمریکاست که ضرر می‌کند. چرا که  از این پس ما چیزی به نام نیروهای ارتش آمریکا در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و دیگر سرزمین‌های پیرامونی نداریم بلکه با جماعتی روبه‌رو هستیم که تروریست هستند  و تکلیف سپاه با تروریسم هم مشخص است. کاخ سفید با این تصمیم با جان سربازان خود بازی کرده و تبعات آن را  به‌زودی خواهد دید. تصمیم اخیر ترامپ خشم و نفرت مردم از آمریکا را فوق العاده افزایش داده است. سرریز این خشم در بدنه سپاه به‌گونه‌ای است که احتمال هرگونه حادثه به عنوان «ضربه اول» را فراهم  می‌کند. 
آن زمان باید قیافه ترامپ را از نزدیک مشاهده کرد. کسی که با شعار ضدجنگ روی کار آمده و همواره از هزینه‌های نظامی دولت پیشین آمریکا شکایت و به همین عنوان از مردم رای گرفته است. ترامپ قدرت برآورد هزینه – فایده چنین تصمیمی را ندارد. به‌زودی پنتاگون و وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت وضعیت‌ این هزینه را  روی میز ترامپ و پمپئو خواهند گذاشت. ایران ‌که در برخورد با تروریست‌های داعش در عراق و سوریه موفق عمل کرد در برخورد با تروریست‌های ارتش آمریکا قطعاً کم نخواهد آورد. دستگیری‌ تفنگ‌‌داران آمریکایی و انگلیسی در خلیج فارس نشان داد فرزندان سلحشور اسلام و ایران در مرزهای آبی ایران دست به ماشه آماده‌اند لذا تجربه‌های درس‌آموزی را برای دشمنان قسم خورده ملت ایران به ارمغان خواهند آورد. دشمن باید بداند آنها با یک سپاه 80 میلیونی طرف هستند. هیچ ارتشی در دنیا وجود ندارد که  بتواند در برابر یک ارتش 80 میلیونی حتی چند ثانیه  دوام آورد. دشمن به‌زودی خواهد فهمید انقلاب اسلامی با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت و به تعبیر مقام معظم رهبری گربه‌رقصانی ترامپ به جایی نخواهد رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی