نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی


از دوستان بابت تاخیر در ارایه این مطلب عذر خواهی میکنم و علت تاخیر مشکلی بود که در فیلم ها وجود داشت.

مناظره


برنامه مناظره با موضوع کارکرد مطبوعات و رسانه های آزاد ساعت 16:30 از شبکه یک پخش شد

دراین برنامه شش مهمان حضور دارند که دیدگاه های خود را درباره وضعیت مطبوعات در ایران بیان می کنند
مهمانان برنامه به این شرح است:

1. محمد کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت
2. محمدرضا راه چمنی مدیر مسئول روزنامه همبستگی
3. مصطفی کواکبیان مدیر مسئول روزنماه مردم سالاری
4. سید محمدرضا صفی زاده مدیر مسئول روزنامه ابرار
5. سیدنظام الدین موسوی دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان


مناظره


به گزارش پایگاه اراده ملی، سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه این مناظره اظهار داشت: شروع حرکت مناظره نیاز به تقدیر دارد امیدواریم که دستاورد مناسبی نیز برای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه کارکردها و کارهای ویژه مطالبی بیان شد اظهار داشت: آسیب‌شناسی نقطه مهمی است که در مورد آن بحث می‌شود.

موسوی ادامه داد: روزنامه و حزب با نگاه امروزی از پدیده مدرنیته شکل گرفته است و این امر بدان معنی نیست که هر چیزی که از دل مدرنیته بیرون آید امر مضمومی است.

وی با اعلام اینکه مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند کارکرد مثبت و منفی داشته باشند یادآور شد: در دستاورد دنیای جدید اگر بخواهیم ساده نگاه کنیم در حوزه فرهنگ یک صندوق رأی و یک رسانه وجود دارد و این دو برای این شکل گرفته‌اند که اندیشه‌های مختلف در کنار هم قرار گیرند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با اعلام اینکه صندوق رأی موجب می‌شود تا مردم در کنار آرامش نظر خود را اعلام کنند گفت: رسانه نیز شکل گرفته تا آگاهی‌بخش باشد.

مدیرعامل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ابراز داشت: این امر باید بومی شود کما اینکه مردم‌سالاری دینی بومی شده است.

موسوی با بیان اینکه مبانی مطبوعات در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر است ادامه داد: از زمان مشروطه حرکت رسانه‌ای در کشور آغاز شده است به طوری که شیخ فضل‌الله نوری رسانه داشته است.

وی متذکر شد: اما آفت آنجاست که با همان نگاه مضمومی که در غرب وجود دارد حتی فراتر از آن رسانه را تعریف کنیم.

به گفته وی در چارچوب قانون و چارچوب باورهای مردم است که می‌شود رسانه داشته باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در دوم خرداد ماه که در سال 76 حرکت غیراخلاقی موجب بحث‌های سیاسی شد و باورهای دینی مردم را زیر سؤال برد و در اینجا رسانه‌هایی مربوط به روزنامه‌های زنجیره‌ای شکل گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: برخی روزنامه‌ها تبدیل به پایگاه دشمن شده‌اند و هم اکنون بعد از گذشته 6-7 سال می‌فهمیم که BBC و رادیو فردا از گردانندگان آنها کمک می‌گیرند.


مناظره


به گزارش پایگاه اراده ملی، مصطفی کواکبیان دبیر روزنامه‌های غیردولتی کشور در مناظره امروز که با رویکرد بررسی نقش و عملکرد مطبوعات ایران برگزار شد گفت: نکته‌ای که آقای انبارلویی به آن اشاره کرد باید در بحث آزاد مطرح شود.

وی افزود: دوستانی که اینجا هستند نه از فرهنگ مدرنیته حمایت می‌کنند و نه در ان شبهه ایجاد کردند.

کواکبیان تصریح کرد: ما باید وضعیت فعلی مطبوعات را مورد بررسی قرار دهیم و کسانی که شبهه ایجاد می‌کنند مسئله فعلی ما نیستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دبیر انجمن روزنامه‌های غیردولتی کشور با عضویت 25 روزنامه سیاسی است گفت: ما تنها حزبی هستیم که روزنامه داریم و کرکره ما همیشه بالا است و تنها در زمان انتخابات فعال نیستیم.

دبیر انجمن روزنامه‌های غیردولتی کشور با اشاره به مشکلات موجود در عرصه مطبوعات گفت: متأسفانه ما قانون جامعی که بتواند مطبوعات را پوشش دهد نداریم البته در برنامه چهار و پنجم این موضوع الزام شد اما در دستور کار قرار نگرفت که امیدواریم دولت یازدهم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

کواکبیان خطوط قرمز توهمی و سلیقه‌ای را یکی دیگر از مشکلات موجود در مطبوعات دانست و تأکید کرد: متأسفانه این خطوط قرمز باعث شد که مطبوعات به صورت فله‌ای توقیف شوند که البته در دوره اخیر قوه قضائیه برخورد بهتری داشته است.

وی یکی دیگر از مشکلات مطبوعات کشور را حمله به مطبوعات دانست و گفت: ما همانطور که حمله به سوریه را محکوم می‌کنیم باید برخورد نامناسب با مطبوعات را هم محکوم کنیم.

کواکبیان گفت: عدم پاسخگویی مسئولان به اهالی مطبوعات یکی دیگر از مشکلات این عرصه است و متأسفانه مسئولان کشور هیچ گاه خود را با خبرنگاران داخلی مواجهه نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: اکثر مطبوعات فعلی دولتی هستند و در این بین مطبوعات غیردولتی امکان رقابت ندارند و همین وابستگی دولتی به نهادهای حکومتی و پول‌هایی که از این طریق می‌گیرند مشکلات زیادی را برای مطبوعات غیردولتی ایجاد کرده است.

کواکبیان کمبود کاغذ و کاهش تیراژ را یکی دیگر از مشکلات مطبوعات عنوان کرد و گفت: اگر ما حزب واقعی نداریم باید بپرسیم که مسئولین و دولتمردان در این 34 سال چه کرده‌اند، متأسفانه روزنامه‌‌های ما در بین 100 روزنامه پرتیراژ دنیا نیستند و این در حالی است که در ژاپن روزانه 80 میلیون روزنامه به چاپ می‌رسد.

وی افزود: تمام مطبوعات ما به 2 میلیون هم نمی‌رسد و متأسفانه قشر تحصیل‌کرده کشور هم روزنامه‌خوان نیستند و این در حالی است که سرانه مصرف کاغذ در کشورهای در یک روز برابر مصرف یک ساله ما است.

کواکبیان خودسانسوری و بداخلاقی در مطبوعات را مشکل جدی دیگر در این عرصه دانست.


مناظره


به گزارش پایگاه اراده ملی، سیدمحمد صفی‌زاده بنیانگذار انجمن صنفی ایران و مدیر مسئول روزنامه ابرار در مناظره مطبوعامورد چالش‌های پیش روی مطبوعات ایران گفت: تعریف مطبوعات برای ملت بزرگ و بینندگان مشخص است. در گزارشی که صدا و سیما در ابتدای مناظره پخش کرد به کاستی‌های تیراژ مطبوعات و کمبودها اشاره شد، ولی به تبعیض‌هایی که طی 8 سال گذشته توسط دولت نهم و دهم به مطبوعات شد اشاره‌ای نشد.

وی ادامه داد: مطبوعاتی که مورد حمایت دولت باشند، یک شبه مجوز گرفته و قطعاً از درآمدهای دولتی برخوردارند که مورد حمایت بی‌چون و چرا بودند چرا که نظر مردم در این روزنامه‌ها درج نمی‌شد و معمولاً آمارها خلاف واقع است.

به گفته مدیرمسئول روزنامه ابرار در این دوران حمایت از مطبوعات مستقل و آزاد و کسانی که وابستگی جناحی نداشتند به حداقل رسیده و مطبوعات آزاد را از داشتن آگهی محروم کردند و یارانه‌ها را قطره‌ چکانی پرداخت کردند و کیسه‌ای که از خزانه در اختیارشان بود به آنهایی که خودشان می‌خواستند می‌پرداختند.

صفی زاده تصریح کرد: بعدازظهرها شاهد بودیم که انبوهی از روزنامه‌های دولتی روی کیوسک‌ها چیده می‌شد. این در حالی است که روزنامه‌هایی که مسائل خلاف را درج می‌کردند در ساعت اول که روی کیوسک می‌رفت توسط مردم مورد استقبال قرار گرفته و خریداری می‌شد.

وی گفت: آقای انبارلویی اشاره کردند که در ابتدای انقلاب حضرت امام (ره) با صدای رسای خود، صدای انقلاب را به دنیا رساندند در حالی که خود حضرت امام در همان سال اول از دو روزنامه با استفاده از روزنامه‌نگارانی که با اعتصاب خودشان به انقلاب کمک کردند فعالیت رسانه‌ای داشتند.

صفی زاده ادامه داد: رسانه همواره در پیشرفت‌ها، تحریم‌ها توانستند با انعکاس واقعیت‌ها و دفاع از آرمان‌های نظام مردم را امیدوار کنند و در عین حال با انتقادهایی که داشتند نقاط ضعف را نشان دهند.

بنیانگذار انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران با انتقاد از اینکه می‌گویند برخی گمانه‌زنی‌های نابجا در رسانه درج می‌شود گفت: اینها گمانه‌زنی نیست، واقعیت است چرا که وقتی وزیری داخل هواپیما مشخص می‌شود که عزل شده ولی دولت خبرها را لاپوشانی کرده و تنها از طریق مجاری خود به اطلاع کانال‌های شخصی می‌رساند. روزنامه‌های مستقل با استفاده از منابع خود اخبار صحیح را درج می‌کنند.

وی گفت: هر گونه وابستگی در رسانه‌ها سبب می‌شود که روزنامه‌ها نتوانند مطالب واقعی را درج کنند.


مناظره


به گزارش پایگاه اراده ملی، در مناظره عملکرد مطبوعات در ایران که با حضور محمد‌کاظم انبارلویی، مصطفی کواکبیان، سید‌محمد صفی‌زاده، محمدرضا راه چمنی و سید‌نظام‌الدین موسوی از شبکه یک سیما در حال پخش است مجری این مناظره مرتضی حیدری با طرح سؤالی مبنی بر اینکه ظرفیت‌های قانونی برای فعالیت‌های مطبوعات در ایران خوب است اما آیا میزان مطبوعات از نظر تکثر و تنوع متناسب با این ظرفیت‌ها است یا خیر؟ برنامه را آغاز کرد.


مناظره


راه چمنی به عنوان دومین نفر ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و تسلیت شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: برای دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی ادامه داد: جا دارد اینجا از صدا و سیما تشکر کنم برای ترتیب دادن مناظرات اما انتظار داشتیم که مناظره هفته گذشته احزاب یک جلسه دیگر نیز ادامه یابد.

وی تأکید کرد: در جلسه اضافی باید جمع‌بندی خوبی در مورد موانع رشد احزاب و راهکارهای گسترش فرهنگ تحزب می‌رسیدیم که متأسفانه این مناظره‌ها ناقص ماند، امیدواریم که این مناظره احزاب ادامه پیدا کند.

راه‌چمنی ضمن یادآوری این نکته که اکنون دبیر کل حزب همبستگی نیست و مسئولیت مدیر مسئولی روزنامه همبستگی را نیز برعهده ندارد، گفت: من هم اکنون دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی هستم و به عنوان سرپرست در روزنامه همبستگی فعالیت می‌کنم.

وی مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی دانست و افزود: البته امروزه رکن دیگری نیز به دموکراسی اضافه شده که همانا آزادی‌های مدنی و آزادی قلم است.

راه‌چمنی افزود: در بحث آزادی مطبوعات همانگونه که در اصل 24 قانون اساسی آمده مطبوعات نباید مخل به مبانی اسلامی و حقوق عمومی باشند که البته این نکات به تفصیل در قانون مطبوعات نیز ذکر شده است.

وی یکی از نقش‌های اصلی مطبوعات را ارتقاء آگاهی و دانش علمی در سطح جامعه عنوان کرد و تأکید کرد: نقش دیگر مطبوعات این است که به عنوان سخنگو و چشم مردم بحث نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها را بر عهده داشته باشند.

راه‌چمنی تبیین اهداف قانون اساسی و تبلیغ ارزش‌های دینی و مذهبی را از دیگر وظایف رسانه‌ها عنوان کرد.

وی تأکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان داشته در کشور 3 نوع مطبوعات داریم که نوع اول آن درون نظام فعالیت می‌کند، از نظام دفاع می‌کند، نوع دیگر مطبوعات هم بی‌تفاوت به مبانی اصلی نظام هستند و یک عده دیگر نیز با نظام مشکل دارند که دادگاه مطبوعات با آنها برخورد می‌کند.


مناظره


به گزارش پایگاه اراده ملی، در مناظره عملکرد مطبوعات در ایران که با حضور محمد‌کاظم انبارلویی، مصطفی کواکبیان، سید‌محمد صفی‌زاده، محمدرضا راه چمنی و سید‌نظام‌الدین موسوی از شبکه یک سیما در حال پخش است مجری این مناظره مرتضی حیدری با طرح سؤالی مبنی بر اینکه ظرفیت‌های قانونی برای فعالیت‌های مطبوعات در ایران خوب است اما آیا میزان مطبوعات از نظر تکثر و تنوع متناسب با این ظرفیت‌ها است یا خیر؟ برنامه را آغاز کرد.


مناظره


در ابتدای این مناظره محمد کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت اظهار داشت: مطبوعات، احزاب و دانشگاه سه پدیده مدرن است؛ طی صد سال اخیر که در سه نهضت مشروطه، ملی و انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: این سه نهضت خواسته‌های فکری و مدرنیته را دنبال می‌کنند.

انبارلویی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی اعتراض به نظام فکری کفر آلود است اظهار داشت: جریان فکری به دنبال بازگشت استبداد خارجی است و در دو نهضت مشروطه توفیقاتی بوده که در نهضت انقلاب اسلامی این توفیقات را به دست نیاورد.

وی ادامه داد: اولین هدف این جریانات مبارزه با دین و فرهنگ مردم است.

انبارلویی بیان داشت: در اصل 24 قانون اساسی می‌گوید که رسانه‌ها و مطبوعات در بیان آزاد هستند مگر اینکه مخل نظام اسلامی باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان در این مناظره وجود دارند می‌توان انتظار داشت که پاسخی را هم اکنون دریافت کنیم.

وی با اشاره به گزارش تحلیلی که پیش از اینها در این باره تهیه شده است گفت: در یک مقطع یک گزارش تحلیلی در حوزه علمیه قم تهیه شده است که مربوط به سالهای 77 تا 88 در حوزه مجموعه شبهات که در عرصه دین و فرهنگ و اعتماد ملی وجود داشته شامل 2 هزار و 350 مورد شبهه می‌شده است.

انبار لویی بیان داشت: نشریه ‌ای که توسط معاونت مدیرکل داخلی مطبوعات آن زمان در 4 سال اول اعلام شده شامل 66 مورد بود که در جایگاه دوم بوده است اما در 4 سال بعد با 252 شبهه در جایگاه اول قرار داشته است.

سردبیر روزنامه رسالت ادامه داد: حساب مطبوعاتی که طرفدار نظام و مردم هستند مشخص است ما جمع شده‌ایم به نقطه اصلی این مناظره برسیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی لباس اعتدال پوشیده‌اند و قلم می‌زنند و برخی در یک دهه قبل قلم می‌زدند اما هم اکنون در رادیوهای بیگانه فعالیت می‌کنند.


مناظره


به گزارش پایگاه اراده ملی، محمد کاظمی انبارلویی در ادامه مناظره عصر امروز افزود: دوستان اشاره کردند که مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شود اما من می‌گویم که این مطبوعات بعضی اوقات ستون پنجم دشمن به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: همان‌گونه که امام در اوایل انقلاب فرمودند بعضی از مطبوعات به دنبال فتنه‌انگیزی هستند و قبل از اینکه مردم به آنها برخورد کنند مسئولان جلوی آنها را بگیرند.

انبارلویی تأکید کرد: امام می‌گفتند مطالب را آزاد بنویسید اما توطئه نکنید، مطبوعات باید در نوشتن آزاد باشند اما در این میان برخی‌ها مقاصد شرق و غرب را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در زمانی که این مطبوعات ستون پنجم در اوج شرارت‌ها به سر می‌بردند گفتند که این مطبوعات همان کاری را می‌کنند که رادیو و تلویزیون‌های بیگانه در حال انجام دادن هستند.

وی تأکید کرد: که مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی قبول دارد اما معتقد است که اگر این مطبوعات فتنه‌انگیزی کنند ستون پنجم دشمن هستند و باید با آنها برخورد شود.



سردبیر روزنامه رسالت در ادامه از کواکبیان پرسید آقای کواکبیان بگوید که با توجه به اصل 24 قانون اساسی وظیفه مطبوعات چیست و چگونه می‌شود که مطبوعات ستون پنجم هستند.

کواکبیان در پاسخ به انبارلویی گفت: ما هم می‌‌گویم اگر مطبوعات ستون پنجم بودند باید با آنها برخورد شود اما با یک چوب نمی‌توان همه را زد.

وی ادامه داد: برخورد فلّه‌ای که با مطبوعات صورت گرفته کار خوبی نبود ما باید جدا جدا به مسائل آنها رسیدگی می‌کردیم.

کواکبیان ادامه داد: مسئله را به اینجا نکشانیم که در زمان امام همچنین اتفاقاتی افتاد ما باید بپذیریم که اگر مطبوعات به وظیفه خود عمل کنند به خیلی‌ها بر می‌خورد.

وی تأکید کرد: یک موقعی است که به اساس نظام، اساس دین، مراجع مسلم تقلید توهین می‌شود که در این مورد قانون مجازات را مشخص کرده است اما اکنون برخی برخوردها سلیقه‌ای است.

کواکبیان ادامه داد: فلان مسئول تحمل انتقاد ندارد و دستور به توقیف رسانه می‌دهد.


مناظره


انبارلویی با تذکر به کواکبیان عنوان کرد که هیچ رسانه‌ای به این شکل که برخورد سلیقه‌ای باشد توقیف نشده است.

کواکبیان در ادامه افزود: نمونه این برخوردها سال گذشته با روزنامه‌ای انجام شد که همزمان با سالگرد دفاع مقدس کاریکاتوری را منتشر کرده بود، در این میان نمایندگان بدون آنکه حتی کاریکاتور را دیده باشند نامه‌ای در محکومیت آن امضا کردند و خواستار برخورد قاطع با آن شدند اما در پایان این روزنامه در دادگاه تبرعه شد.

کواکبیان تأکید کرد: ما مخالف برخورد قانونی با مطبوعات نیستیم اما می‌گوییم این برخوردها نباید دوگانه باشند. خودمان نیز گاهی دست به خودسانسوری می‌زنیم اما نباید یک چوب برداریم و بالای سر مطبوعات بایستیم.


مناظره


کواکبیان: اگر مطبوعات آزاد بودند اختلاس 3 هزار میلیاردی پیش نمی‌آمد/ انبارلویی: نظام مانع نقد هیچکس نیست. کواکبیان گفت: اگر مطبوعات آزادی داشتند بسیاری از مشکلات همچون اختلاس3 هزار میلیاردی پیش نمی‌آمد.

محمدکاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت در مناظره با مصطفی کواکبیان مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری گفت: متأسفانه در سبد خانواده، روزنامه جایگاهی ندارد چرا که امروزه در هر خانه یک رایانه وجود دارد و افراد در هر ساعت می‌توانند هزار روزنامه بخوانند.

کواکبیان در پاسخ به اظهارات انبارلویی گفت: عین این رایانه‌ها در کشورهای همسایه هم وجود دارد اما روزنامه‌های آنها تیراژهای میلیونی دارد.

وی افزود: علی‌رغم رشدها و رکودهایی که داشتیم در حال حاضر در عرصه مطبوعات وضعیت مناسبی نداریم؛ مطبوعات باید حرفهای مختلفی را بزنند که انگیزه را برای خواننده ایجاد کنند.

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری در ادامه تصریح کرد: برخی مواقع واقعیت‌ها باید مطرح شود و ما متأسفانه جایگاه مطبوعات را نادیده گرفته‌ایم یکی از دلایل این امر بی‌توجهی خود مسئولان است.

وی افزود: رئیس جمهور وقت حاضر بود با یک خبرنگار خارجی چندین ساعت صحبت کند اما برای خبرنگار ما 5 دقیقه هم زمان نداشت. بنابراین ما قانون حمایت از مطبوعات می‌خواهیم نه چیز دیگر.

کواکبیان تصریح کرد: اگر مطبوعات را آزاد می‌گذاشتند اختلاس 3 هزار میلیاردی اتفاق نمی‌افتاد؛ اگر مسائل اقتصادی و فرهنگی در یک محیط آزاد برگزار شود شاهد چنین مشکلاتی نیستیم ضمن اینکه رهبر خواستار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بودند.

سردبیر روزنامه رسالت در واکنش به اظهارات کواکبیان گفت: اینکه شما می‌گویید مطبوعات را آزاد بگذارند بحث آزادی مطرح نیست؛ دولت بودجه‌ای را برای روزنامه‌ها اختصاص می‌دهد و از سوی دیگر هم وزارتخانه‌ها بودجه‌ای را برای مطبوعات در نظر می‌گیرد.

وی افزود: این موضوع یک پارادوکس ایجاد می‌کند چرا که دولت برای نظارت پول می‌دهد و از سوی دیگر دستگاه‌ها پولی را با هدف رفع نظارت هزینه می‌کند.

انبارلویی گفت: من در طی 10 سال اخیر بیشترین نقدها را به دولتهای قبلی داشتم و انشاءالله در این دولت هم نکاتی را مطرح خواهم کرد اما متأسفانه هیچ پاسخی داده نشده است.

وی افزود: منعی برای روزنامه‌نگاران حرفه‌ای وجود ندارد و اگر مانعی باشد باید از آن عبور کنیم.

سردبیر روزنامه رسالت گفت: در زمان خاتمی کارگروه توسعه سیاسی وجود داشت که در آن بحث‌های محرمانه‌ای مطرح می‌شد ما این مباحث را به دست آوردیم و فهمیدیم که منظور آن از توسعه سیاسی سکولاریزاسیون کردن حکومت دینی در جهان است. ما این موضوع را در روزنامه مطرح کردیم اما متأسفانه پاسخی داده نشد.


مناظره


وی افزود: نظام مانع نقد هیچکس نیست و فشاری که وجود دارد همان بحثی است که در قانون مطبوعات مطرح است، یک زمانی آقای بهنود ستاره روزنامه‌های داخلی بود اما الان به ستاره BBC تبدیل شده است.

انبارلویی با اشاره به اینکه این افراد در نقد دین و اهانت به مقدسات می‌نوشتند، گفت: چرا زمانی که این مطالب منتشر می‌شد شما ساکت بودید.

کواکبیان در پاسخ به اظهارات انبارلویی گفت: 13 آذر ماه 91، 23 مدیر مسئول از جمله خود بنده در مورد مسائل مربوط به یارانه‌ها، تورم و مشکلات کاغذ به رئیس جمهور وقت نامه نوشتیم تا جلسه‌ای برای رفع مشکلات برگزار شود اما متأسفانه پاسخی دریافت نکردیم.

وی خطاب به مجری برنامه گفت: شما در مصاحبه‌های اخیر با رئیس جمهور دولت دهم تنها یک سخنرانی گوش می‌کردید و هیچ سؤالی نمی‌پرسیدید اما در صورتی که یک خبرنگار حرفه‌ای باید اجازه سؤال پرسیدن داشته باشند.

انبارلویی گفت: شما می‌توانید سؤال کنید که کواکبیان در پاسخ گفت: ما به جای دیالوگ به مونولوگ عادت کرده‌ایم در صورتی که به مطبوعات اجازه دهیم فرهنگ نقادی بالا می‌رود.

انبارلویی پرسید: چه کسی باید به شما اجازه دهد که کواکبیان در پاسخ گفت: گاهی نهادهای رسمی قانونی سکوت می‌کنند و نهادهای فشار برای ما مشکل‌ساز می‌شود شاید شما در این زمینه مصونیت دارید.


بخش اول

   
    دریافت
حجم: 237 مگابایت

  


  
  
  


 



بخش دوم

 

    دریافت
حجم: 208 مگابایت

  
 




بخش سوم، مناظره دو نفره آقایان کواکبیان و انبارلویی

    دریافت
حجم: 118 مگابایت
  

نظرات  (۱)

به نظر بنده مناظره در سطح قابل قبولی نبود حرفها از طرف کواکبیان کاملا تکراری و فرار به جلو بود همان اندیشه ای که طیف اصلاح طلبان در مورد نظام و اصول حاکم بر ان دارند همچنین انبارلویی درصدد پاسخ به ادعاهایی برامد که کاملا منحرف و خارج از اصول بود و نتوانستند بیشتر به اصل موضوع و رسالت مناظره که همان پدید امدن یک دیدگاه نو از مطبوعات کشور در ذهن بیننده و عملکرد مطلوب ان باشد .در مجموع فکر حاکم بر جناحی کردن مساعل از طرف طیف خاص مایه بی مایگی صحبت شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی