نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی


خبرگزاری تسنیم: انبارلویی با تجلیل از شخصیت علمی و سوابق مبارزاتی مرحوم سید اکبر پرورش گفت: استاد پرورش نمادی از یک نسل فرهنگی فرهیخته و مبارز بود.



محمدکاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم گفت: اگر بخواهیم فهرستی از کمالات و فضایل استاد سید اکبر پرورش را ذکر کنیم، می توانیم او را یکی از پاسداران صدیق فرهنگ قرآنی و اسلامی کشور بدانیم که در اخلاق، سیاست ورزی، ولایت پذیری و انقلابی گری زبانزد انقلابیون اولیه نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بود.

وی گفت: شاگردان زیادی در مکتب مرحوم پرورش تربیت شدند و امروز در مصدر بسیاری از کارها و مسئولیت های انقلاب حضور دارند.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: پرورش فهم عمیق عرفانی، طبع لطیف و ذوق ادبی بزرگ داشت.

انبارلویی با اشاره به حضور مرحوم پرورش در حزب موتلفه اسلامی و هیئت امنای روزنامه رسالت گفت: حضور استاد پرورش در روزنامه رسالت و حزب موتلفه اسلامی آثار و برکات زیادی داشت و هنوز اعضای این نهاد از آن بهره مندند.

وی با اشاره به خدمات مرحوم پرورش در مجلس خبرگان قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و نیز دولت های رجایی و موسوی گفت: مرحوم پرورش نمونه یک مسئول ساده زیست، شجاع و خدوم بود و دغدغه اصلی او حرکت در مسیر هدایت های ولایت فقیه بود.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سوابق مبارزات مرحوم پرورش در قبل از انقلاب گفت: استاد پرورش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در گروه های سیاسی - نظامی توحیدی صف و نیز همکاری موثر در راهپیمایی های بزرگ مردم اصفهان علیه مظالم رژیم شاه، نقش خود را در پیشبرد انقلاب اسلامی به منصه ظهور رساند. او سخنران بزرگ ترین اجتماعات مردم اصفهان بود و در این سخنرانی ها تندترین و شجاعانه ترین حملات را علیه رژیم ستمکار شاه دانست.

وی با اشاره به خدمات استاد پرورش در روزنامه رسالت گفت: استاد پرورش اولین سردبیر روزنامه رسالت بود و در راه اندازی فضای رسالت در دهه اول تشکیل این روزنامه، سهم اصلی را داشت.

انبارلویی تاکید کرد: مرحوم پرورش در دفاع از اصل ولایت فقیه و تبیین نظریه امام خمینی (ره) در باب حکومت، واقعا سنگ تمام گذاشت.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی