نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مصاحبه مشرق در مورد عسگراولادی7


محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به دور بعدی مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 اظهار داشت: مذاکرات در حالی برگزار می شود که تفسیرهای متفاوتی از متن توافق بین دو طرف، بویژه آمریکا وجود دارد، به هر حال آن چه که ما از متن توافق برداشت می کنیم با آنچه آمریکایی ها تعبیر می کنند کاملا متفاوت است، اولین گام در گفت و گوی آینده این است که این ابهامات برطرف شود و اگر طرف غربی به رهبری آمریکا به این تفاسیر قائل است، به این معنی است که هیچ توافقی صورت نگرفته است. 
 
وی افزود: من فکر می کنم همان طور که آمریکایی ها به خود حق می دهند که توافق را تفسیر کنند، ایران هم باید به خود حق دهد که تعبیر خود را از توافق داشته باشد؛ طبیعی است که آنچه مورد قبول ملت ما می باشد تفسیر ما از متن توافق است نه تفسیر آمریکا، البته تردیدی نیست که اتفاقاتی در ایران و غرب ایجاد شده و آنچه در ایران رخ داده، اتفاق بسیار مهمی است؛ چرا که ما از یک فناوری و دستاورد بومی، ملی و گروهی دست برداشتیم،  ولی آنچه در آمریکا رخ داده، بسیار ناچیز است و اگر قرار است که این روند ادامه داشته باشد، بهتر است که از همین الان طرف ایرانی مذاکرات را کنار بگذارد و بگوید که به هیچ وجه توافق را قبول ندارد تا به افتخارات گذشته بازگردیم. 
 
سردبیر روزنامه رسالت در خصوص تعیین نیویورک به عنوان مکان احتمالی مذاکرات نیز گفت: این اشکال به مقامات دیپلماتیک ما وارد است که نباید این مذاکرات در یکی از کشورهای ذینفع صورت بگیرد، مثلاً همین کشور ژنو جای مناسبی بود و یا اگر ژنو نشد یک کشور بی طرف دیگر، بنابراین به نظر می رسد در این زمینه هم به دستگاه دیپلماسی ما ایراد وارد است. 
 
عضو شورای مرکزی سیاسی حزب موتلفه گفت: لحن دیپلماتیک مسئولان ایرانی مسئولان آمریکایی را گستاخ کرده است و باید یک بار برای همیشه به این گستاخی پاسخ داده شود، اگر مقامات دیپلماتیک ما حال این را ندارند که جواب گستاخی های آمریکایی ها را بدهند مردم ایران بزودی در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ گزینه نظامی آمریکایی ها را خواهند داد. من فکر می کنم اگر آمریکایی ها این پاسخ را بشنوند دیگر گزینه نظامی را مطرح نمی کنند. اگر بحث توافق مطرح است، پس گزینه نظامی چیست؟ اگر بحث راهکار نظامی مطرح است، دیگر توافق معنی ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی