نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی


نامت هنوز ورد زبانهاست. هنوز یاد تو دلهای مومنان را گرم و نورانی می‌کند و پشت قدرتها را به لرزه درمی‌آورد. ملت ما به نام تو هویت خود را بازیافت. تاریخ ایران را باید به دوقسمت قبل از ظهور و بعد از ظهور تو تعریف کرد.

 


تو بودی که کاخ شیشه ای استبدادهای مدرن را در شرق و غرب عالم شکستی و پرده ازرخ مستبدین عالم برداشتی. تو بودی که پرچم توحید را بر قلل رفیع انسانی جهان امروز برافراشتی و مشت امت خود را بردهان کفر، شرک و الحاد کوبیدی.
تو بودی که در عصرجهانی سازی کفر، "جهانی اسلامی"  و "اسلامی جهانی" را نوید دادی و پیروان قبله و قرآن را به وحدت فراخواندی  و تو بودی  که حتی پیروان ادیان توحیدی را به همین راه مقدس فراخواندی.
ای زعیم  ما، ای آقای ما! ای امام ما! امروز انقلاب اسلامی 35 ساله شد با ما سخن بگو!
ای جان وای دو دیده بینا، چگونه ای ؟
وی رشک ماه  و گنبد مینا چگونه ای ؟
 ای ماه و صد چو ما ز پی  تو خراب و مست
ما بی‌تو خسته ایم ، تو بی ما چگونه ای؟
نزدیک نیم قرن است نام تو در سرتاسرگیتی بر سرزبانهاست. تو بودی که به جوانان  ما فرمودی ؛
بمیرید بمیرید از این مرگ مترسید
کزین خاک برآیید سماوات بگیرید
تو بودی که بر سرنفسهای سرکش ما فریاد کشیدی
بمیرید بمیرید و از این نفس ببرید
که این نفس چو بنداست شما همچو اسیرید
تو بودی که به ملت ما فرمودی ابرهای تیره  و تار استبداد رااز سپهر سیاست کشور دور کنید تا ماه ولایت الهیه را رویت کنید.
تو بودی به ما نوید دادی
بمیرید بمیرید و از این ابربرآیید
چو زاین ابر برآیید  همه بدر منیرید
امروز قدم رنجه نه به میان ملت ما بیا و ببین
کیست در این شهر که او مست نیست
کیست در این دور کزین دست نیست
کیست که از دمدمه  روح قدس
حامله چون مریم آبست  نیست
امروز ملت ما و امت اسلام و حتی آزادگان جهان بیش از هر زمان به سخن تو و دم مسیحایی تو نیازمندند. اعتقاد داریم تو زنده‌ای و ناظر بر اعمال ما، می‌خواهیم بدانیم
درحرم جان ما برچه رسیدی ؟ بگو!
ای همه را دیده تو ،‌ آنچه گزیدی ؛ بگو!
پس از تو نظم جهان به هم ریخت. امپراتوری کفر، شرک و الحاد شوروی فروپاشید. صدام به درک رفت، رژیم صهیونیستی  برای اولین بار طعم تلخ شکست را چشید و سه سیلی محکم در جنگ 33 روزه ؛ 22 روزه و 8 روزه از فرزندان شجاع تو در خط مقدم مقاومت دریافت کرد.
دیکتاتورهای مسلط بر جهان اسلام یکی پس ازدیگری سرنگون شدند، موج بیداری اسلامی چون نسیمی روح بخش نام تو و یاد تو را در بلاد اسلامی زنده کرد حتی نطفه جنبش ضد سرمایه‌داری در بلاد کفر بسته شد. امروز جهان آبستن حوادث بزرگی است.
ما پیروزی‌های غرورانگیز رامدیون راهی می‌دانیم که تو ترسیم فرمودی. فتوحات محیر العقول رامدیون کسی می‌دانیم که تو با سرانگشت  تدبیر خود پس از خود برای رهبری امت خود به ما نشان دادی! اگر فتحی بوده به خاطر اطاعت از فرمان او بوده و اگر مشکلی پدید آمده به خاطر نافرمانی، نقض عهد و  عدم انجام تکلیف ما  بوده است.
امت ما در روز 22 بهمن به خیابانها خواهد آمد تا نام تو و یادتو را فریاد زند و بزرگ شمارد.مردم ما روز 22 بهمن به خیابانها خواهند آمد  تا پرچم ولایت تو را  بر بلندای قله های بزرگ برافراشته نگه دارند.مردم ما در روز 22 بهمن به خیابانها خواهند آمد تا راه تو را با اطاعت از رهبری مظلوم انقلاب تداوم بخشند.
مردم ما درروز 22 بهمن به خیابانها خواهند آمد  تا با مشتهای آسمان کوب و قوی بر دهان استکبار و استبداد  جهانی بزنند  و گزینه  صبر  و مقاومت را در برابر بوزینه‌هایی  که خود رامسلط بر جهان نشان می‌دهند ، به نمایش بگذارند.
22 بهمن روزی است که نام "خمینی (ره)" جهانی شد هیچ قدرتی جلوی جهانی شدن نام تو را نمی‌تواند بگیرد دشمنان تو ابترند و تو از کوثری.
جهان امروز تشنه آب زلال حوض کوثر است، فقط تو می‌توانی این جهان تشنه را سیراب کنی.
***
فردا 22 بهمن روز طلوع فجر انقلاب اسلامی است. مردم ایران به خیابان‌ها خواهند آمد تا35 سالگی انقلاب را در عصر قیام‌های رهایی‌بخش جشن بگیرند.
22 بهمن سرآغاز عزت پایدار و زاد روز فضل و شرافت و اقتدار ملت ایران است. چشم جهان همه ساله به این روز دوخته شده و نام و یاد خمینی (ره) کبیر در جای جای این حضور حماسی حس می‌کنند.
فردا رئیس جمهور به نمایندگی از ملت ایران با مردم جهان بویژه مسلمانان سخن خواهد گفت. او از طرف مردم ایران نمایندگی دارد که پاسخ گستاخی‌های آمریکا و رجزخوانی‌های دشمنان اسلام را به نحو شایسته بدهد.
او باید مشت‌های آسمان کوب و قوی مردم را که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند برای دشمنان اسلام تفسیر کند او باید به دشمن بگوید ایران با اقتدار کامل ایستاده است و هنوز خون
خمینی (ره) در رگ‌های ملت ایران جریان دارد. او باید بگوید جوانان سلحشور میهن اسلامی در آرزوی آن هستند که روزی پنجه در پنجه استکبار جهانی انداخته و شاخ استبداد جهانی را بشکنند.

محمدکاظم انبارلویی-anbarloee.ir

نظرات  (۱)

به امید ان روز که بسیار نزدیک است انشالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی