نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: موضوع نقض آزادی بیان و قلم در ایران بهانه ای برای مداخله قدرت های جهانی در امور داخلی ما است که منابع ما را اینگونه به غارت می برند.

"محمدکاظم انبارلوئی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به ادعای اخیر "احمد شهید" مبنی بر "نبود آزادی بیان و مطبوعات در ایران"، اظهار داشت: اگر آزادی قلم و بیان در ایران وجود نداشت، پس روزنامه ها، مجلات و هفته نامه هایی که امروزه رکورد عظیمی در جهان در نوع و تنوع تیراژ دارند از کجاست؟  
 
وی ادامه داد: اگر آزادی بیان و قلم در ایران وجود ندارد، پس چرا روزنامه نگارانی که در هر نشریه ای بیکار شدند، بلافاصله در نشریه دیگری مشغول به کارند؟   
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی فلسفه تعطیلی برخی روزنامه ها را انگیزه برخی روزنامه نگاران برای پناهنده شدن در خارج از کشور عنوان کرد و افزود: برخی از روزنامه نگاران ایرانی به بهانه پناهنده شدن مطالبی می نویسند که نشریه را تعطیل کند و برای اینکه کارنامه ای درخشان برای عرضه به خارج از کشور داشته باشند، اینگونه مطالب را می نویسند تا در رسانه های آنجا مشغول به کار شوند.
 
انبارلوئی با بیان اینکه برخی روزنامه نگاران ایرانی با "بی بی سی" و "رادیو آمریکا"، همچنین ارتش رسانه ای غرب در ارتباط مستقیم هستند، افزود: این روزنامه نگاران به نوعی بایستی وفاداری خود را به غرب نشان دهند تا اجازه اشتغال در آنجا را داشته باشند، اینگونه که آن ها در ایران مامورند تا به ارزش ها و مقدسات پذیرفته شده از سوی مردم اهانت کنند.   
 
وی ادامه داد: اهانت آن ها به ارزش های اسلامی طبق قانون برخورد با روزنامه را منجر می شود و زمانی که نشریه مربوطه تعطیل شد، بخشی از این نیرو ها در خارج از کشور بکار گرفته شده و بخشی از آن ها در ایران از سوی آن ها تامین می شود.   
 
مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به منابع درآمدی روزنامه های پایتخت که بعضا سالم و برخی از آن ها ناسالم است، تصریح کرد: تجربه ای در دوران اصلاحات داریم و آن اینکه شمار زیادی از روزنامه نگارانی که در این دوران قلم می زدند، اکنون جذب سرویس های اطلاعاتی، امنیتی و رسانه ای غرب در خارج از کشور شده اند.   
 
وی به "فریبا مهاجر" از روزنامه نگاران اصلاح طلب که عضو انجمن آزادی مطبوعات نیز بود، اشاره و تاکید کرد: "مهاجر" رسما در رادیو فردا مشغول به کار شد و آنقدر در کارش حماقت به خرج داد که نتوانست همکاری خود با آمریکا را از نظر مردم مخفی نگه دارد.   
 
انبارلوئی با بیان اینکه "غرب" به دنبال تدارک پرونده قطور از نقض حقوق بشر ایران در سازمان ملل است، اضافه کرد: آن ها می دانند که در ایران اهانت به اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است، اما می نویسند و درج می کنند و روزنامه نگاران ما برای اینکه کارنامه خیانت خود به ملت و منافع عمومی را افزایش دهند، به دست آن ها بهانه می دهند.   
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با ابراز تاسف از اینکه برخی جریانات سیاسی و خائن به ملت در تدارک بهانه دادن به بیگانگان برای نقض حقوق بشر هستند، خاطرنشان کرد: البته حقوقی وجود ندارد که قابل نقض کردن باشد، آن ها قانون اساسی و مواضع اصولی اسلام را زیرپا می گذارند. 
 
انبارلوئی با بیان اینکه کسی که به خداوند و مقدسات اسلامی اهانت می کنند و حکم انسانی را غیر انسانی می دانند، حقوق یک ملت مسلمان را نقض کرده است، خاطر نشان کرد: موضوع نقض آزادی بیان و قلم در ایران بهانه ای برای مداخله قدرت های جهانی در امور داخلی ما است که منابع ما را اینگونه به غارت می برند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی