نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
مسئول سیاسی حزب مؤتلفه نرمش دولت در برابر اروپا را موجب صدور قطعنامه ضدایرانی دانست و گفت: لحن گفت وگو در دور جدید مذاکرات متفاوت شود و اگر غرب بخواهد به لحن قطعنامه اش در مذاکرات ادامه دهد، هیأت ایرانی باید موقتاً گفت وگوها را ترک کند تا آنها مؤدب به آداب دیپلماتیک شوند.

محمدکاظم انبارلویی مسئول سیاسی حزب مؤتلفه در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا اظهار داشت: این قطعنامه که با یک ادبیات اهانت آمیز نسبت به ملت قهرمان ایران تصویب شد، واکنش های زیادی را از سوی مردم و گروه های مختلف برانگیخت.

انبارلویی با بیان اینکه ادبیات قطعنامه اتحادیه اروپا متعلق به قرن 18 است، افزود: اروپایی ها در این حال و هوا هستند که گویا ایران مستعمره آنهاست از این رو مجلس امروز در واکنش به این قطعنامه موضع گیری خواهد کرد و دولت نیز باید همپای نخبگان و احزاب در واکنش به این امر، موضع صریح اتخاذ کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به موضع گیری شفاف ائمه جمعه و تظاهرات اعتراض آمیز نمازگزاران در خصوص قطعنامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مطرح در این زمینه این است که قطعنامه اخیر اروپا نتیجه انفعال دولت در برابر گستاخی غرب است که بر همین اساس دولت باید درباره مواضع این چنینی صریح تر موضع گیری کند.

وی با یادآوری این نکته که ما تاکنون شاهد رویکرد این چنینی از دولت نبوده ایم و نرمش دولت در برابر غرب را در صدور قطعنامه مقصر می دانیم، اظهار داشت: کمترین موضع گیری اعتراضی دولت در این زمینه این است که با توجه به ضیافت شام خانم اشتون با آقای ظریف، وزیر خارجه باید به عنوان اعتراض ضیافت شام را تعطیل کند.

انبارلویی در پایان تاکید کرد: همچنین باید لحن گفت وگو در دور جدید مذاکرات متفاوت شود و اگر غرب بخواهد به لحن قطعنامه اش در مذاکرات ادامه دهد، هیأت ایرانی باید موقتاً گفت وگوها را ترک کند تا آنها مودب به آداب دیپلماتیک شوند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی