نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

سفارت انگلیس

کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به بازگشایی سفارت انگلیس در کشورمان گفت: دولت باید توضیح دهد که آیا مواضع خصمانه انگلیس در قبال کشورمان تغییر یافته است که می خواهد سفارت این کشور را بازگشایی کند؟

محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» در واکنش به بازگشایی سفارت انگلیس در کشورمان گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، انگلیس نقش اول را در اختلاف افکنی میان مسلمانان جهان اسلام بازی می‌کند و می توان گفت که آمریکایی ها شاگرد آنها محسوب می‌شوند.

 

وی ادامه داد: همچنین از زمان مشروطه تاکنون در داخل کشور انگلیسی ها هیچ کارنامه خوبی در قبال ایران نداشته و همواره با اقدامات مداخله‌گرانه در امور کشورمان رودروی ملت ایران قرار گرفته‌اند.

 

انبارلویی با اشاره به نقش مخرب و تعیین‌کننده دولت انگلیس در فتنه ۸۸، تصریح کرد: در تاریخ ایران ما روسیاه‌تر از انگلیسی‌ها دولتی سراغ نداریم حتی این مسئله با روسیاهی آمریکایی‌ها برابری می‌کند.

 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی با مصوبه‌ای در گذشته اعلام کرده تا زمانی که دولت انگلیس به مواضع خصمانه اش در قبال کشورمان ادامه دهد، بازگشایی سفارت این کشور در خاک ایران به هبچ وجه امکان پذیر نخواهد بود اگر امروز شاهد بازگشایی این سفارتخانه هستیم باید پاسخ آن را از دولت بخواهیم.

 

سردبیر روزنامه رسالت ادامه داد:  دولت باید توضیح دهد که آیا مواضع خصمانه انگلیس در قبال کشورمان تغییر یافته است که می خواهد سفارت این کشور را بازگشایی کند؟

 

انبارلویی اظهار داشت: خوشبختانه مقامات وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده‌اند که سطح روابط ایران و انگلیس در همان سطح کاردار باقی می‌ماند که از این رو می‌توان دریافت که جمهوری اسلامی ایران هم چنان نسبت به سیاست های انگلیس بی اعتماد است.

 

وی  با اشاره به برخی اخبار پیرامون ورود دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس به کشورمان، خاطرنشان کرد: چندی پیش خبرهایی شنیده می‌شد که انگلیسی‌ها درصدد وارد کردن یک سری وسایل جاسوسی به ایران بودند که خشوبختانه با برخورد مقامات ایرانی روبه رو شد.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان تاکید کرد: مردم ایران هیچ دلخوشی از بازگشایی سفارت انگلیس ندارند؛ از این رو اگر دولت تدبیر و امید به رای ملت احترام می‌گذارد و اگر افکار عمومی را محترم می شمارد باید نسبت به این مسئله اعتنا کند.

نظرات  (۱)

هرچه تجارب زندگی ما بیشتر و کیفیت آنها بالاتر باشد، میزان حق گزینش ما بیشتر می شود و بهتر می توانیم معنای [ =چَم ] هر چیز را دریابیم و توان خود را برای انجام هر کار بسنجیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی