نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
(24 دی 94)
ما در جنوب کشور در دریای عمان تا خلیج فارس 2 هزار کیلومتر مرز آبی داریم. حراست از مرزهای آبی کشور در جنوب، یک کار جهادی است. انبوهی از ناوگان دریایی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در مرز آبی‌ ما آرایش نظامی گرفته‌اند. این ناوها مجهز به آخرین ادوات نظامی مدرن و پیشرفته هستند. انگیزه صف آرایی در برابر این ناوهای هواپیمابر و حراست از حریم آبی کشور، جز عشق به اسلام و میهن و ملت بزرگوار ایران چیز دیگری نیست.

عصر روز سه‌شنبه دو ناو هواپیمابر جزء جمعی اشرار جهانی در نزدیکی جزیره فازی مشغول گشت زنی بودند، ناو گروه هواپیمابر ترومن در جنوب شرقی و ناو گروه فرانسوی شارل دوگل در شمال شرقی جزیره فارسی بودند، دو شناور رزمی آمریکایی همراه
10 تفنگدار آمریکایی به محض ورود به مرز آبی ایران توسط دریادلان سپاه پاسداران دستگیر می‌شوند. 
فروردین 59 ده ها فروند هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا به صحرای طبس آمدند بدون اینکه در مسیر خلیج فارس تا صحرای طبس تیری به آنها شلیک شود. در شهریور همین سال 1200کیلومتر مربع از خاک میهن عزیز ما از غرب و جنوب مورد هجوم نظامی قرار گرفت بدون اینکه مقاومتی سازمان یافته از سوی قوای نظامی انجام شود.اما امروز در پهنای آبهای خلیج فارس در یک نقطه 10نظامی آمریکا وارد آبهای ما می شوند سپاه بلافاصله واکنش نشان می دهد.این مراقبت از مرزها و این میزان آمادگی واقعاً غرور انگیز است. 
این برخورد نشان از هوشیاری، زمان شناسی، مسئولیت شناسی و شجاعت یگان دریایی مستقر در این نقطه مرزی دارد. واکنش فرزندان ملت در سپاه پاسداران نشان دهنده تسلط کامل آنها در سراسر مرزهای جنوبی کشور است و واقعاً هم مایه مباهات می‌باشد. باید با صدای بلند فریاد زد؛ «زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی». اصل 150 قانون اساسی کارویژه سپاه پاسداران را نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن می‌داند. خداوند رحمت کند امام بزرگوار(ره) را که می‌فرمود: «ای کاش من هم یک پاسدار بودم.» جایگاه سپاه در حراست از امنیت داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امر پنهان نیست. آمریکا در تحرکات خود در سنا و کنگره در وضع تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای به بهانه‌های مختلف، سپاه را هدف قرار داده است و روی محدود کردن قدرت سپاه متمرکز است.
اما این آرزو را به گور می‌برد. سپاه دست به ماشه در همه جای کشور برای حفظ انقلاب و دستاوردهای‌ آن حاضر است. واکنش نظامی ناو آمریکایی به این دستگیری با اقدامات به موقع نیروهای سپاه خنثی شد. باید دید واکنش‌های دیپلماتیک آمریکایی‌ها توسط دستگاه دیپلماتیک ما پاسخ شایسته‌ای می‌گیرد؟
در دولت گذشته فرزندان ملت با دستگیری تفنگداران انگلیسی در آب‌های سرزمینی جنوب، دست به ماشه بردن خود را در حراست از آب‌های سرزمینی کشور نشان دادند که متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور و دولت آن زمان از این رویداد بهره‌برداری خوبی نکردند. قوانین بین‌المللی، حقوقی را برای طرفین منازعه تعریف کرده‌اند که دقت در رعایت آن می‌تواند به عنوان یک رویه مورد استفاده قرار گیرد.
اینکه در آستانه اجرای برجام، آمریکایی‌ها چرا دست به این نمایش دریایی زده‌اند، واقعا جای سئوال دارد. از ابتدای عملیاتی شدن تعهدات دوطرف در اجرای برجام، ایران اسلامی فراتر از پروتکل، اعتمادسازی کرده است. حتی دولت در اجرای برجام تعجیل نموده و برخی خطوط قرمز مجلس را هم درنوردیده است. اما طرف آمریکایی نه تنها هیچ علامتی از حسن نیت از خود بروز نداده است بلکه در عادی‌ترین شرایط 25 مورد به تحریم‌های گذشته افزوده و تاکنون هم هیچ تحریمی را نه لق کرده و نه لغو!
هر روز از کنگره و سنا صدایی مبنی بر تداوم خصومت علیه ملت ایران می‌شنویم. اوباما در واکنش به این صداها با برخی همراهی و با برخی همیاری و در مورد برخی هم سکوت کرده است. انگار نه انگار امضای دولت او همراه پنج قدرت دیگر جهانی پای این قرارداد یا تفاهم‌نامه برجام است.
ورود به آب‌های سرزمینی ما توسط تفنگداران آمریکا یک تست نظامی برای سنجش هوشیاری مدافعان ما در آب‌های جنوب است. این نشان می‌دهد گزینه نظامی آنها علاوه بر روی میز بودن، در کنار رفتار خصمانه کنگره و سنا همچنان دست نخورده باقی مانده است. 
خوش‌بینی به رفتار آمریکایی‌ها و اعتماد کردن به آنها بر دستگاه دیپلماسی ما حاکم شده است، در حالی‌که هیچ نشانه‌ای از این خوش‌بینی در هیچ سطحی دیده نمی‌شود. از آن طرف کوبیدن بر طبل خصومت از همه ارکان دولت آمریکا علیه ملت ایران به گوش می‌رسد. موضوع تجاوز به آب‌های ایران که دیگر ربطی به کنگره و سنا ندارد. دولت آمریکا و در راس آن اوباما که مسئولیت پنتاگون و سیا و وزارت خارجه را بر عهده دارد، باید پاسخ دهد چرا هنوز بر خصومت با ملت ایران اصرار دارد؟ 
ما باید قدری از خوش‌بینی و اعتماد به آمریکایی‌ها بکاهیم. تا چند روز دیگر آنها قرار است تحریم‌ها را لغو کنند. رصد اخبار آنها در لغو تحریم‌ها نشان خواهد داد آنها چقدر صادق هستند. یک نکته مهم هم در این ارتباط وجود دارد و آن اینکه قرار نیست هر لحظه که جان کری اراده کرد بتواند با وزیر خارجه ما تماس بگیرد و این تماس هم برقرار شود. آنچه مربوط به ارتباط وزرای خارجه دو کشور است تنها مربوط به موضوعات برجام است. نباید اجازه دهیم آمریکایی‌ها هر وقت اراده کردند در هر موردی با ما گفتگو کنند. آمریکا در سال 58 ارتباط خود را با تهران قطع کرد و امام(ره) از این قطع ارتباط استقبال کردند و فرمودند: «اگر آمریکا یک کار صحیح انجام داده باشد همین کار است.» اگر قرار است آمریکایی‌ها به این راحتی به دستگاه دیپلماسی ما دسترسی داشته باشند باید راهی برای بازگشایی سفارت پیدا کنند. آن راه هم فقط از مسیر آدم شدن و ترک خصومت با ملت ایران می‌گذرد والا همه راه ها از جمله تجاوز به آب‌های سرزمین ایران بسته است.

محمدکاظم انبارلویی-anbarloee.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی