نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

(17 دی 96)

رصد هوشمندانه مردم از فتنه ها و تحلیل های آنها با مسئولین دو خروجی متفاوت دارد. با آنکه ابزارهای پیچیده‌ای در دست مردم نیست اما فهم آنها از مسائل، خیلی دقیق تر و جدی تر از مسئولین است.
یک شعار کلیدی در میان شعارهای مردم در تظاهرات خودجوش چند روز گذشته بیش از دیگر شعارها توجه هر ناظر این تحولات را به خود جلب می کرد. این شعار حکیمانه، سیاستمدارانه و پژوهشگرانه این بود؛
«مرگ بر فتنه گر، چه در غرب، چه در قصر، چه در حصر».


این شعار نشان می دهد سر فتنه در غرب به ویژه آمریکا و انگلیس و در منطقه رژیم اشغالگر قدس است. هر فتنه ای که در یکصد سال اخیر در ایران بوده زیر سر غرب بوده است. آنها منافعی را در ایران برای خود تعریف کرده اند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی از آن دست بردارند. هر چند پس از انقلاب میلیاردها دلار هزینه کرده اند تا آن را به دست آورند اما هنوز هم فکر می کنند درآمد این فتنه ها بیش از هزینه آن است.
لذا مردم دشمن شماره یک خود را همچنان آمریکا و انگلیس و متحدین منطقه ای آن رژیم صهیونیستی و دولت کودک کش سعودی می دانند. متهم ردیف دوم این فتنه ها سرمایه داران و سرمایه سالارانی هستند که در داخل  قصرهای خود نشسته اند چون سر در آخور غرب دارند و در امر توسعه اقتصادی کشور اخلال می کنند.
صاحبان نقدینگی های نجومی، حرام‌خواران و رباخواران هیچ وقت با این انقلاب سر سازش نداشته‌اند. انقلاب همیشه پایگاه‌های اصیل خود را در میان مردم محروم و مستضعف داشته است. سرمایه‌داران حرام‌خوار که اهل رانت، اختلاس و دزدی هستند از اول رودرروی انقلاب بودند. به همین دلیل یکی از قوانین ضد فساد در ایران آن است که کسانی که اخلال در نظام اقتصادی می کنند حکم آنها اعدام است.
این جماعت پشت سر هر فتنه ای در ایران هستند و لذا مردم آنها را در قصرهای فرعونی و ابوسفیانی شناسایی کرده و می دانند دلشان با انقلاب و ملت ایران صاف نمی شود.
قسم سوم فتنه گران کسانی هستند که جزء ریزش‌های انقلابند. تجدیدنظر طلب‌ها، 
بریده‌ از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی، انقلابیونی که اشرافی‌گری بین آنها و انقلاب و مردم فاصله انداخته است و حس می کنند با کسانی که در قصرها زندگی می کنند نوعی همخونی و همخوانی دارند و به مراتب اولی چشمی هم به آن سوی آب‌ها دارند. دل این جماعت هم به دلیل بخل، کینه و حسد با انقلاب صاف نخواهد شد. اینها یا بسترساز فتنه‌ها هستند یا اگر فتنه‌ای برپا شود در کمک به آن دریغی ندارند.
به هر حال مردم در تظاهرات خودجوش خود این سه چهره را شناسایی کرده و مرزبندی خود را با آنها اعلام کرده اند. فتنه اخیر زود جمع شد. علت آن ذوق زدگی‌هایی بود که دشمن فکر کرد می تواند دلش به آنها خوش باشد. این مثل روز روشن است کسانی که مطالبات معیشتی یا اعتراض صنفی دارند شعار ساختارشکن نمی دهند و دنبال مطالبات بر حق خود هستند. آنها خیلی سریع صف خود را از آشوب‌گران جدا کردند.
مردم ایران پایه اصلی امنیت و اقتدار ملی هستند، ضامن امنیت انقلاب همین مردم هستند. اکنون دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در بالاترین سطح هوشیاری برای سرکوب هر فتنه ای می باشند اما مردم در برخورد با فتنه فقط روی بصیرت و هوشیاری خود تکیه می کنند و اگر قصوری در دستگاه‌های امنیتی و قضائی است آنها آن قصورها و گاهی تقصیرها را جبران می کنند.
تصویری که مردم منطقه و جهان از حضور ملت ایران در خیابان‌های شهرها و حتی بخش ها و روستاها دیدند، اعلام یک حضور قدرتمندانه و یک مانور عظیم و آمادگی محیرالعقول و هوشمندانه بود.
با آنکه طی 40 سال اخیر آمریکایی‌ها بارها این سطح از آمادگی را دیده و تجربه کرده اند معلوم نیست چگونه است که هر از چندی هوس تحرکات براندازانه می کنند؟ آنها هم نیروهای خود را در داخل تلف می کنند و هم هزینه هایی را صرف 
می کنند که با محاسبات اولیه آنها جور درنمی آید.
چه بسا شمار زیادی از آنها پول گرفته اند اما در عمل فقط پول را خورده و کاری برای آنها نکرده اند. پس فردا سالگرد قیام تاریخی مردم قم در 19 دی 1356 است. مردمی که انقلاب اسلامی را در همین ماه و سال کلید زدند شهرها و روستاهای ایران در سالروز چهلم این قیام و تکرار آن به پا خاستند و انقلاب اسلامی را در 22 بهمن 57 به ثمر نشاندند. از آن زمان تا کنون مردم حتی یک لحظه در برخورد با فتنه ها و صیانت از انقلاب، کف خیابان را رها نکردند. آمریکایی‌ها برای هماوردی با انقلاب اگر فکر می کنند کف خیابان محل مناسبی با تصفیه حساب با انقلاب و اسلام است اشتباه 
می کنند. خیابان‌های ایران فقط محل حضور حماسی میلیون‌ها ایرانی است که برای انقلاب حاضرند جان خود را فدا کنند. این مکان در هیچ زمانی پس از انقلاب در دست دشمن نبوده و نخواهد بود.
مردم، هر روز دشمن را در "غرب"، "قصر" و "حصر" رصد 
می کنند  و کوچکترین تحرک آنها در قاب نگاه بصیرت آمیز ملت ثبت و ضبط می شود و حساب و کتاب خود را دارد و به موقع واکنش خود را دارد. مداحی حماسی میثم مطیعی در نماز جمعه هفته گذشته شنیدنی بود، به ویژه آنجا که فرمود :
 هنوز مردم مستضعفند پای نظام
برای همیشه صبوران سربلند، سلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی