نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو

مقالات و دیدگاه های محمد کاظم انبارلویی

نگاه نو
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

(28 خرداد 97)

محمد کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به نامه‌ای مشترک برخی اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون خارج از کشور در طرح مذاکره مستقیم با ترامپ و تضمین گرفتن از او، اظهارکرد: آبان سال گذشته که آقای روحانی برای معرفی دو وزیر نیرو و علوم به مجلس رفته بود در واکنش به سخنان ترامپ که درباره مذاکره با کره شمالی گفت مگر کره‌ای‌ها دیوانه‌اند که با شما مذاکره کنند! این در حالی است که عده‌ای از اصلاح‌طلبان بازهم صحبت از مذاکره با آمریکا می‌کنند.

وی با تاکید براینکه آمریکایی‌ها خودشان می‌گویند اهل مذاکره، پیمان و تعهد نیستیم و اصول اخلاقی و بین‌المللی را نمی‌شناسیم، تصریح کرد: روحانی به عنوان رئیس دولت عنوان می‌کند که مذاکره مجدد با آمریکا نوعی دیوانگی سیاسی است و این بهترین تعبیر و پاسخ برای کسانی است که مدعی گفتگوی مجدد با آمریکا هستند.

این فعال سیاسی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام، بیان داشت: طی مذاکرات برجام امیدوار بودیم به یک توافق برسیم که البته رسیدیم و پنج قدرت جهانی پای توافق هسته‌ای را امضا کردند؛ اما از همان روزهای اول توافق زیر پا گذاشته شد و متاسفانه مسئولان توافق را یک طرفه اجرا و به تعهدات خود عمل کردند و این درحالی بوده که آن‌ها هیچ تعهدی برای خود قائل نشدند.

انبارلویی اضافه کرد: چه اتفاقی افتاده که برخی دوباره پیشنهاد مذاکره مجدد می‌دهند در حالیکه هیچ تضمینی برای اجرای تعهدات از سوی آمریکا وجود ندارد. گونه شناسی افرادی که این نامه را امضا کردند نشان می‌دهد برخی اصلاح‌طلبان با حمایت ضد انقلاب خارج نشین می‌خواهند دولت بار دیگر به میز مذاکره برگردد.

وی با اشاره به سخنان ترامپ در سفر کره شمالی مبنی بر اینکه ایران مجدد به میز مذاکره برمی‌گردد، تصریح کرد: این نامه نشان‌دهنده نوعی هماهنگی بین ضد انقلاب داخلی و عناصر اروپا است؛ که باید برای این همگرایی اصلاح‌طلبان با اپوزیسیون و دشمنان ایران اظهار تاسف کرد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه برخی افراد امضا کننده ضد انقلاب نبودند، اما این حرکتشان نشان داد که از مسائل و منافع ملی غافل هستند، گفت: متأسفانه نام دیگری جز وطن‌فروشی بر این اقدام نمی‌توان گذاشت.

این عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به صحبت های کرباسچی از اعضای حزب کارگزاران که گفته بود اگر امریکا تضمین دهد بدعهدی نکند و مسئولان بتوانند چنین تضمینی از این کشور اخذ کنند، بدون پیش شرط جدید می‌توان برای حل مسائل با امریکا گفت‌وگو کرد خاطرنشان کرد: چنین تضمینی وجود خارجی ندارد . وقتی 5 قدرت جهان پای یک پیمان را امضا می‌کنند و فردا زیر امضای خود می‌زنند، چگونه می‌شود با این‌ها مذاکره کرد؟ برجام یک تجربه است قبل از برجام همه می‌دانستند چه اتفاقی خواهد افتاد و بی‌اعتماد بودند؛ اما عده‌ای از اعتماد و تضمین سخن گفتند و اکنون اثبات شد که تضمینی از سوی آمریکا وجود نخواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی